Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fragge
DeaL skrev:Vad ska man betala för serviceavtal?
Jag har en XC60 T8, 249kr / mån i serviceavtal(2000 mil) eftersom man använder Volvo Finans. En procent på räntan drog de bort direkt utan diskussion. Jag hade kunnat få lägre ränta hos banken men det hade kompenserats av ett högre pris på serviceavtalet om jag valde det upplägget.
10% rabatt på bilen och 12-13% på utrustningen. De hade även löjliga "administrativa avgifter" de ville lägga på som jag inte accepterade, så de ströks.
Förutsätt i alla bilaffärer att de går ut högt för att få ut så mycket pengar som möjligt av dig i alla led av processen, skala sedan bort alla delar du kan. Räkna med att de även vill sälja på dig lackbehandlingar och annat tillval som inte är nåt annat överprisat trams eftersom många resonerar "eftersom jag spenderar hundratusentals är ett par tusen till ingen fara".
Gå inte på säljarens snack om att "jag kan inte besluta om det låga priset du vill ha själv det måste min chef göra". En säljare vet precis hur mycket han har att röra sig med, han kan ta alla dessa beslut själv, han vill bara få det att låta som att inte kan göra nåt åt saken. Ha is i magen, gå därifrån om du inte lyckas, säljaren ringer garanterat upp dig igen om en vecka, de släpper aldrig en affär.

Även, ju dyrare bil ju mer marginal finns det.
av UECSJ
Volvo V60D4 1500m/år. Betalar 799kr/månad (Bilia Carpay. förs: 364:- Serv: 435:-) Uppsala
av DeaL
fragge skrev: ons 23 sep 2020, 18:30
DeaL skrev:Vad ska man betala för serviceavtal?
Jag har en XC60 T8, 249kr / mån i serviceavtal(2000 mil) eftersom man använder Volvo Finans. En procent på räntan drog de bort direkt utan diskussion. Jag hade kunnat få lägre ränta hos banken men det hade kompenserats av ett högre pris på serviceavtalet om jag valde det upplägget.
10% rabatt på bilen och 12-13% på utrustningen. De hade även löjliga "administrativa avgifter" de ville lägga på som jag inte accepterade, så de ströks.
Förutsätt i alla bilaffärer att de går ut högt för att få ut så mycket pengar som möjligt av dig i alla led av processen, skala sedan bort alla delar du kan. Räkna med att de även vill sälja på dig lackbehandlingar och annat tillval som inte är nåt annat överprisat trams eftersom många resonerar "eftersom jag spenderar hundratusentals är ett par tusen till ingen fara".
Gå inte på säljarens snack om att "jag kan inte besluta om det låga priset du vill ha själv det måste min chef göra". En säljare vet precis hur mycket han har att röra sig med, han kan ta alla dessa beslut själv, han vill bara få det att låta som att inte kan göra nåt åt saken. Ha is i magen, gå därifrån om du inte lyckas, säljaren ringer garanterat upp dig igen om en vecka, de släpper aldrig en affär.

Även, ju dyrare bil ju mer marginal finns det.
Har inte haft en tanke på att börja pruta på bilen eller finansieringen. Det var någon kampanj på just den V60 jag kollade på så jag tyckte redan att det var bra pris på bilen. Ock det var en lagernivåer utan några direkta paket. Men jag tror han läste mig ganska bra för han förklarade bara lite snabbt att det är klart man skulle finansiera via dom det var absolut lönsammast. Men nu när jag tänker efter så är det ju klart att han säger det. Hantera ju säljare.
Jag mailade honom idag igen och sa att det kan bli affär om jag får mer för min inbytesbil, men jag har inte fått något svar ens. Jag antar att det inte blir något.
av DeaL
UECSJ skrev: ons 23 sep 2020, 19:21 Volvo V60D4 1500m/år. Betalar 799kr/månad (Bilia Carpay. förs: 364:- Serv: 435:-) Uppsala
Tack. Det lät ganska saftigt men det är nog där någonstans jag hamnar om jag inte finansierar via Volvo finans. Så var det billigare både service och försäkring. Det är lite surt för min bil jag har idag har jag 3 års serviceavtal på och jag betalar ungefär 150kr i månaden bara i försäkring.
Användarvisningsbild
av Derank
vad har garanti med service att göra? Om du så har 10års gar måste ju bilen iaf servas, den är ju inte underhållsfri
av fragge
Freddy100 skrev:Vad är vitsen med servisavtal på en ny bil med garanti?
Bilen måste fortfarande servas för att garantin skall gälla. Om du vill ha en bil utan servicekrav får du köpa en Tesla.
av Freddy100
Jag har alltid betalat mindre pengar för själva service i jmf med era fasta kostnader. Och jag kör inte Tesla. Ägare till V70 MY2005 som ägs från början och V90CC 2020, Men men...tack för input :P
av DeaL
Jag skulle få betala ungefär 250kr för serviceavtal 3 år och det är då 3 servicar. Tror du att man kommer undan billigare med att strunta i det? 9000kr för 3 service.
av Freddy100
DeaL skrev: ons 23 sep 2020, 21:19 Jag skulle få betala ungefär 250kr för serviceavtal 3 år och det är då 3 servicar. Tror du att man kommer undan billigare med att strunta i det? 9000kr för 3 service.
Jag betalade 2400 kr för service på 1 år.

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]