- ons 09 sep 2020, 09:20
#1400935
Ska bli intressant att köra med textil igen efter mer än 15 år med bilar med skinn. Varje år tillbringar vi 3-4 veckor hos mina svärföräldrar som bor utomlands på varmare breddgrader, där är skinnklädsel relativt ovanligt, även på ganska dyra bilar. När jag kört de bilar svärföräldrarna disponerar så har tanken kommit att testa textil igen. Jag har insett att det verkar fungera bättre än skinn. Även om skinnklädsel ger en lyxigare känsla. Men nästa bil, om 3 år kanske blir perforerat? eller ull..
kantarell skrev: ↑ons 09 sep 2020, 09:05 Jag tycker själv, utifrån att ha haft det i 3 bilar på raken under ca 40 000 mil, att det är en milsvid skillnad mellan "vanligt" skinn och det perforerade med kyla och numera även massage. Dyrare, javisst, men en klar klasskillnad. Använder inte massagefunktionen själv men min sambo kommer att nöta ut den. Det redan från början mjuka skinnet åldras med utseende och känsla i behåll. Efter 20 000 mil utan annan behandling än en och annan avtorkning så var det möjligtvis ännu bättre än som nytt.Jag har aldrig haft perforerat med kyla så jag kan inte uttala mig om det. Men det blir verkligen ett saftigt prispåslag för att få det riktigt bra i så fall.
Ska bli intressant att köra med textil igen efter mer än 15 år med bilar med skinn. Varje år tillbringar vi 3-4 veckor hos mina svärföräldrar som bor utomlands på varmare breddgrader, där är skinnklädsel relativt ovanligt, även på ganska dyra bilar. När jag kört de bilar svärföräldrarna disponerar så har tanken kommit att testa textil igen. Jag har insett att det verkar fungera bättre än skinn. Även om skinnklädsel ger en lyxigare känsla. Men nästa bil, om 3 år kanske blir perforerat? eller ull..

Senast redigerad av 1 Primus, redigerad totalt 0 gånger.
Nuvarande bilar: SAAB 9-3 Aero Cab. XC60 B5 AWD(Bensin). Tidigare bilar:
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,
Volvo PV, Opel Kadett Rally, Fiast 128 Special, Opel Ascona A, Ascona B(2st), Ford Tanus(2st), SAAB 9000 2,3T, Volvo S40 2,0T, BMW 320i, BMW 330iA(2st), Volvo XC70 II, Passat B7 EcoFuel DSG, Volvo V60 D4, Volvo V60 D6, Passat GTE,