Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

X3JA skrev:
volvobrasse skrev: fre 27 dec 2019, 15:19 En sak som är lite förvirrande för mig är: Ex om jag vill ha hårt motstånd i ratten så går jag ju in på My Car/individuellt körläge. Sedan måste jag kryssa i rutten för anpassad. Därefter välja hög. Då kan man dessutom välja egenskaper för drivlinan. Vad exakt innebär denna? För mig lyser komfort per default. Innebär det att jag nu satt högt motstånd på ratten på komfort eller innebär det att vridmomentet och accelerationen använder sig av komfort-egenskaperna?
det senare.
Ok då kommer nästa följdfrågaBild Om den nu använder sig av komfortegenskaperna då det gäller vrid etc, gäller det oavsett läge man ställer in med hjulet i mitten?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det som jag kan tycka är besynnerligt är att om jag ex ska ställa in rattmotståndet endast så måste jag göra en individuell profil. Men den profilen kommer ändå inte vara förvald när jag startar bilen. Så rattmotståndet måste alltså manuellt ställas in varje gång genom att byta körprofil? Eller har jag missat något???
volvobrasse skrev: ons 15 jan 2020, 11:15 Det som jag kan tycka är besynnerligt är att om jag ex ska ställa in rattmotståndet endast så måste jag göra en individuell profil. Men den profilen kommer ändå inte vara förvald när jag startar bilen. Så rattmotståndet måste alltså manuellt ställas in varje gång genom att byta körprofil? Eller har jag missat något???
Haha, sälj din bil.. Du verkar vara väldigt missnöjd med att du har valfrihet genom en modern bil. Samtidigt som du är sjukt missnöjd med att inte kunna välja att bilen alltid ska starta i individuella körläget.. Du kan beställa en bil utan denna funtionen dock, skulle rekommendera det åt dig nästa gång....
Lockis skrev:
volvobrasse skrev: ons 15 jan 2020, 11:15 Det som jag kan tycka är besynnerligt är att om jag ex ska ställa in rattmotståndet endast så måste jag göra en individuell profil. Men den profilen kommer ändå inte vara förvald när jag startar bilen. Så rattmotståndet måste alltså manuellt ställas in varje gång genom att byta körprofil? Eller har jag missat något???
Haha, sälj din bil.. Du verkar vara väldigt missnöjd med att du har valfrihet genom en modern bil. Samtidigt som du är sjukt missnöjd med att inte kunna välja att bilen alltid ska starta i individuella körläget.. Du kan beställa en bil utan denna funtionen dock, skulle rekommendera det åt dig nästa gång....
Ehh menar du att jag bör sälja min bil pga att jag inte kan sätta rattmostånd per defult?BildBildJag tycker bara det är en fjantig funktion på en annars så sjukt perfekt bil. På min förra V60 2015 ställde man in rattmotståndet paralellt. Detta sätt är inte speciellt bra UX (User experince).

Skickat från min iPhone med Tapatalk
volvobrasse skrev:En sak som slog mig när jag försökte ändra dom olika rattlägena är ju att det är ju knappt någon skillnad på dom??? På min förra V60 2015 var det betydligt större skillnad.
Jag slogs av samma sak... det är en antydan till skillnad... verkligen inte mycket. Vilket för övrigt även verkar gälla för alla inställningarna...
ThomasT skrev:
volvobrasse skrev:En sak som slog mig när jag försökte ändra dom olika rattlägena är ju att det är ju knappt någon skillnad på dom??? På min förra V60 2015 var det betydligt större skillnad.
Jag slogs av samma sak... det är en antydan till skillnad... verkligen inte mycket. Vilket för övrigt även verkar gälla för alla inställningarna...
Jag skapade en profil för att få öka på rattmotständet (vilket jag tidigare i tråden irriterat mig på :-) ), men jag tycker jag känner ganska stor skillnad, främst i högre hastigheter på motorväg där jag föredrar hårdare motstånd. 0- 50 känner jag knappt skillnad, men det ska ju också gå lättare i lägre hastigheter.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]