Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
tunnis skrev: mån 28 okt 2019, 23:07 Jag startade idag parkeringsklimat med VOC utan sladden inkopplad och både ratt och säte blev varma.
Dock tycker jag det är dåligt att bensinvärmaren går igång när sladden är ansluten, då borde det (för miljöns skull) vara elvärme.
Som det är på gamla V60.. Helt otroligt att man inte har ett elelement i T8/T6.. :bored:
av Larsov
tunnis skrev:Jag startade idag parkeringsklimat med VOC utan sladden inkopplad och både ratt och säte blev varma.
Dock tycker jag det är dåligt att bensinvärmaren går igång när sladden är ansluten, då borde det (för miljöns skull) vara elvärme.
Det er slik min T8 fungerte tidligere. Men nå er det kun varmen som starter, ikke varme i sete og ratt.
av fragge
tunnis skrev:Dock tycker jag det är dåligt att bensinvärmaren går igång när sladden är ansluten, då borde det (för miljöns skull) vara elvärme.
Japp, det är en riktigt dålig lösning av Volvo. I princip alla andra hybrider på marknaden har el-värmare (förutom nån Hyundai). Det hade varit bättre för både miljön och ekonomin med el.
av stevvee
fragge skrev:
tunnis skrev:Dock tycker jag det är dåligt att bensinvärmaren går igång när sladden är ansluten, då borde det (för miljöns skull) vara elvärme.
Japp, det är en riktigt dålig lösning av Volvo. I princip alla andra hybrider på marknaden har el-värmare (förutom nån Hyundai). Det hade varit bättre för både miljön och ekonomin med el.
Handla en T8 i södra Europa så får du elvärme.
av fragge
stevvee skrev:Handla en T8 i södra Europa så får du elvärme.
Det är inte så att de bara har tagit bort bensinvärmaren där? T8 har en el-värmare men den är så klen att den inte orkar med svensk vinter(ironiskt eftersom det är en Volvo).
av Larsov
Det virker som varme i ratt og sete varierer fra gang til gang. Jeg starter Parkeringsklima via appen hver morgen I det siste har i alle fall rattet vært varmt, men i dag var det ikke varmt. Når det gjelder setevarme, hvilke stille synes dere gir passe varme? Jeg hadde leiebil V90 og der var setevarmen mye varmere enn på min XC60. I min bil må jeg ha på stilling 3 for i det hele å kjenne noen varme.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Möjligt att det funkar på twin engine med kabel inkopplad men att driva värmaren ratten sätena samtidigt det är ju bäddat för haveri inom snar framtid! Vore underligt om man ens gjort det möjligt att göra detta utan laddkabel
av Larsov
LazerHawke skrev:Möjligt att det funkar på twin engine med kabel inkopplad men att driva värmaren ratten sätena samtidigt det är ju bäddat för haveri inom snar framtid! Vore underligt om man ens gjort det möjligt att göra detta utan laddkabel
Enig med deg, men det fungerer også uten kabel innkoplet.
av Lockis
Larsov skrev:
LazerHawke skrev:Möjligt att det funkar på twin engine med kabel inkopplad men att driva värmaren ratten sätena samtidigt det är ju bäddat för haveri inom snar framtid! Vore underligt om man ens gjort det möjligt att göra detta utan laddkabel
Enig med deg, men det fungerer også uten kabel innkoplet.
Om man direktstartar. Timer inställd ska inte fungera enligt Volvo's egna information.
Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]