Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Grillen på min V60 CC från 2020 var svart när jag köpte bilen begagnad för ett år sedan.

Se bifogad bild. Enligt vad jag förstår var färgen ett tillval vid beställningen av bilen.

Nu har en färgflaga lossnat ur grillen. Knapp en kvadratcentimeter, men det stör mig varje gång jag ser det.

Vad kan jag göra åt det? Brandts sade att det inte är något de åtgärdar. De sade också att de tror att den svarta färgen är ditmålad med någon sorts gummifärg.

IMG_1145.jpeg
IMG_1145.jpeg (2.53 MiB) Visad 738 gånger
Tack för input. Hur löser jag det bäst då, går det att fylla i hålet med samma typ av färg?

Gissar att att be någon som kan att ta bort gummifärgen och ta fram kromet som är där under blir en mer kostsam historia.
OlofEmanuel skrev: Idag, 16:12 Tack för input. Hur löser jag det bäst då, går det att fylla i hålet med samma typ av färg?

Gissar att att be någon som kan att ta bort gummifärgen och ta fram kromet som är där under blir en mer kostsam historia.
Ja "enklast" är väl att fylla i eller sätt en bit eltejp över eller silvertejp(svart) om du inte vill "förstöra" kromet". - billigaste , mer för att blockera din synvilla att det är något där framme.

alternativ 2.. som du själv nämnt. ta bort det resterande "svarta-färgen" och så återgår det till det "naturliga"-krom-grillen som var original.

3. - den dyra biten, att köpa en original-grill som är svart.
960 1994 Automatlåda

Är det tillräckligt med ATF i, och ä[…]

Jag hade en SC805 i min S90, testade att köpa[…]

Jag hade samma problem, den böjer sig vä[…]

Med motorn avstängd då, eller starta […]