Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1578777
Kör på och frågar när jag ändå håller på. Två ggr har det hänt att jag startat bilen och ska backa och meddelande kommer upp ”kamera ej tillgänglig” och tvingats backa utan kamera. När jag kollat efter att ha kört lite, funkar det normalt.

Någon mer med samma fenomen?
#1578786
Har en v60 recharge-24 sedan ca 2 månader tillbaka.

Hände mig idag också, första gången.

Satt då i ett teams-samtal via mobilen uppkopplad till bilen. Efter att kameravyn återvänt till samtalet så tryckte jag på kameraikonen, samma problem.

Tryckte bort samtalet med knappen under skärmen. Sedan tryckte jag på kameravyn och då kom den igång.
Så i just det specifika fallet var det kanske nåt strul kopplat till mitt samtal gissar jag.

Eller så var det bara sånt som händer ibland när man har en Google-telefon som operativsystem i bilen 😉😂
#1578789
Jag har aldrig haft detta förräns den senaste uppdateringen. Skickat in en synpunkt i appen och förhoppningsvist löser dem det tills nästa. Ett fix är att trycka på knappen i mitten och sen trycka på kameraikonen igen så kommer den tillbaka. Ibland till och med byta växel fram och tillbaka.
#1579684
Samma problem här med på min XC60 MY24. Visade sig första gången i häromdagen men kommer och går nu hela tiden. Trots att det tidigare fungerat felfritt >1v sedan mjukvaruuppdateringen.
Hemknapp + kameraikon eller byta växel funkar inte. Bara tur om det funkar vid nästa körning.
Går det att göra omstart av systemet?
Ska hitta hur man skickar synpunk i appen. Kanske störa min säljare och tekniker också om det nu verkar bli fel oftare än det fungerar.
#1579700
Dpblad skrev: sön 26 maj 2024, 22:50 Samma problem här med på min XC60 MY24. Visade sig första gången i häromdagen men kommer och går nu hela tiden. Trots att det tidigare fungerat felfritt >1v sedan mjukvaruuppdateringen.
Hemknapp + kameraikon eller byta växel funkar inte. Bara tur om det funkar vid nästa körning.
Går det att göra omstart av systemet?
Ska hitta hur man skickar synpunk i appen. Kanske störa min säljare och tekniker också om det nu verkar bli fel oftare än det fungerar.
Du startar om Google systemet genom att trycka hemknappen länge, ca 15s tror jag. Det går att göra under körning utan fara (så länge du tittar på vägen och inte på knappen...)
#1579739
Jag har haft det här problemet till och från på min MY23 sedan jag hämtade ut den. Känns som ett litet problem i jämförelse med att bilden från min backkamera tenderar att bli svart, komma tillbaka, bli svart igen osv ett tag. Detta verkar främst hända i samband med att jag startar bilen efter att den har stått ett par timmar.
#1579765
chipsfingrar skrev:Jag har haft det här problemet till och från på min MY23 sedan jag hämtade ut den. Känns som ett litet problem i jämförelse med att bilden från min backkamera tenderar att bli svart, komma tillbaka, bli svart igen osv ett tag. Detta verkar främst hända i samband med att jag startar bilen efter att den har stått ett par timmar.
Någon ÅF sa att sådant kan hända när massa elektronik ska starta upp och menar att det är bara att stänga av och starta om bilen.
EX90 vs Polestar 3?

Om du har tänkt behålla bilen en lä[…]

Extra tålig högtalarkabel är ju et[…]

OBD Tuning kan hjälpa dig med kloning. https[…]

I USA verkar det heta cetane booster istället[…]