Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
#1579168
Jag har beställt en XC60 Black Edition och funderar på att lägga till stänkskydd eftersom det blir en del grusvägskörning.

Är det någon som har lite bilder på hur era XC60 ser ut med stänkskydd?
av BHH
#1579381
Kör du på dammiga grusvägar kommer det in damm och smågrus i nederkant på bakdörrarna längst bak och det är långt ifrån trevligt. Ett känt fel som Volvo inte bryr sig om. Jag fick stänkskydd fram av min lokala Volvoverkstad på min XC60 MY23. Det hjälper lite men löser inte problemet. Gummilisten i nerkanten på dörrarna är för mjuk och tätar inte tillräckligt bra vid bakdörrarna. jag testar just nu med en 1,4 x 1,4 cm gummilist i D-profil som jag klistrat i nederkanten på bakdörrarna och det har hittills fungerat riktigt bra. Jag kör mycket på dammiga skogsbilvägar och det är inte roligt att behöva dammsuga bilen efter några mil på en dammig skogsbilväg.
av Dpblad
#1579680
BHH skrev: tor 23 maj 2024, 15:02 Kör du på dammiga grusvägar kommer det in damm och smågrus i nederkant på bakdörrarna längst bak och det är långt ifrån trevligt. Ett känt fel som Volvo inte bryr sig om. Jag fick stänkskydd fram av min lokala Volvoverkstad på min XC60 MY23. Det hjälper lite men löser inte problemet. Gummilisten i nerkanten på dörrarna är för mjuk och tätar inte tillräckligt bra vid bakdörrarna. jag testar just nu med en 1,4 x 1,4 cm gummilist i D-profil som jag klistrat i nederkanten på bakdörrarna och det har hittills fungerat riktigt bra. Jag kör mycket på dammiga skogsbilvägar och det är inte roligt att behöva dammsuga bilen efter några mil på en dammig skogsbilväg.
Lust att länka till var man kan köpa den extralisten du testar?
Köpråd xc60

@bem , Jag glömde svara, det blev en xc60 D4[…]

TS kan ta det på reklamationsrätten &ar[…]

Problem med tomgång

Kolla på förgasaren, du har förmod[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Ok. Ska försöka igen närmast dagarn[…]