Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackar
#1579274
Pratade med säljaren om ljudet och hur mycket akustikrutor gav. Han hävdade att det ändå mest är asfalten vi kör på och däcken som är det stora problemet. Slutade med att jag gick på 19” (XC60 Plus så standardfälgen) och varken luftfjädringen eller akustikrutor. Får väl se om jag borde tänkt till ett varv till :-/
Användarvisningsbild
av ShogunX
#1579289
Akustikrutor, eller som Volvo kallar det; fönster med laminerat glas, har gett ett blandat intryck tycker jag. Har kört flera P3-bilar utan tillvalet och i min S60 upplever jag att det faktiskt gör skillnad. Samma sak upplevde jag för flera år sedan när jag provkörde en S90 med och en utan akustikrutor. Hade också under ett tag en V60 (laddhybrid) med tillvalet och jag tyckte nästan att man hörde omgivningen utanför som om fönstret var några millimeter nedhissat. I min XC60 (även den laddhybrid) med akustikrutor var upplevelsen däremot annorlunda, den var som tidigare skrivet väldigt tyst.

Däck- och framförallt vägljud är svårt att hålla nere, inte minst med tanke på stora och breda fälgar ihop med tillhörande däck. Det är något som ger de allra flesta tillverkare en utmaning. Om jag var du hade jag dock inte oroat mig för ljudnivån utan akustikrutor och luftfjädring ihop med 19”-hjul.
  • 1
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
Rör för vevhusventilation

Någon som vet hur det här röret f&[…]

Motorlampan lyser

Lyser motorlampan fast bilen går som den ska[…]

Ser ut som att den skulle kunna sitta/se ut som de[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]