Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TommyHje
#1511388
Hej igen alla medlemmar!

Nu har min XC60 -19 fått något "hjärn-släpp".

Varje gång jag startar bilen så är temperaturen på förar sidan inställt på 18 grader och full fläkt/kyla i förarstolen?

Spelar ingen roll vad än jag har för inställningar,alltid 18 grader och full fart i stolen.

Även den aptiva farthållarens avstån startar alltid på mellan läge (två sträck) fast jag alltid har på längsta avstånd 4 streck?

Någon här som varit med om liknande?

Trodde det skulle lösa sig idag efter service hos bilia och nya uppdateringar men det hjälpte inte.

Mvh/Tommy
av TommyHje
#1521419
Hur låser jag den?
Jag hade problem i somras när vi var i Kroatien så tappade bilen kontakt med nyckeln fast jag hade den i fickan,efter det når den fick kontakt igen så sparades inställningarna och som jag fick hjälp med var det bara att ändra inställningarna och spara.
Men om den är låst vet jag inte!?
av RobbanH
#1521431
Gå in i inställningar - system- förarprofiler- profilnamnet- redigera. Här kan du även koppla aktuell nyckel till aktuell profil, så när du öppnar bilen med den nyckeln så är det automatiskt den kopplade profilen som aktiveras.
av RobbanH
#1521467
Nä det är en ruta som man kryssar i för att skydda profil och en ruta för att koppla nyckel . Verkar som du hittade dessa? Om du gör en ändring i inställningar och vill spara detta i en låst profil så får du upp ett felmeddelande.
av TommyHje
#1521473
Jajjamenan,det är så jag gjort!
Men den tappade ändå när det blev "knas" i somras i Kroatien när jag tankade,först kom jag inte in i bilen och när jag väl kom in stod det att bilen tappat nyckeln eller något liknande,efter en stund lyckades jag starta bilen och då sparade bilen aktuell inställning....

Men som du skriver var det ju bara ändra tillbaks och spara. Klart!!!
Byta Mätarhus v70 2005

Hej alla. Jag har en fråga som jag undrar […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!