Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
#1514389
Blir snurrigare än vanligt, på em idag ändrades den från 43 till 44. Nu står det att den är byggd.BildBild
IMG_4213.jpg
IMG_4213.jpg (355.37 KiB) Visad 636 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Zuktor
#1514391
pumpnasare skrev: tis 04 okt 2022, 19:33 Blir snurrigare än vanligt, på em idag ändrades den från 43 till 44. Nu står det att den är byggd.BildBildIMG_4213.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stod V.42 på min, säljaren ringde förra veckan och jag hämtade den igår så du kan nog börja förbereda dig :-D
Säljaren sa till mig i början också. "I mina system är leveransen alltid 2 veckor tidigare jämfört med vad du ser".
av pumpnasare
#1514394
Zuktor skrev:
pumpnasare skrev: tis 04 okt 2022, 19:33 Blir snurrigare än vanligt, på em idag ändrades den från 43 till 44. Nu står det att den är byggd.BildBildIMG_4213.jpg


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stod V.42 på min, säljaren ringde förra veckan och jag hämtade den igår så du kan nog börja förbereda dig :-D
Säljaren sa till mig i början också. "I mina system är leveransen alltid 2 veckor tidigare jämfört med vad du ser".
Gött Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av bem
#1514397
DmA,
Du vänjer dig nog. Värre när man som dig kommer från en Sensus bil där ju Sensus är beprövat och funkar bra inkl Volvo Cars appen med full arsenal av funktioner. Har själv kört Volvo Google-bil nu i 13 månader. Det går väl an. Men inte mer än så. Knapp för tanklock, jamen. Kommer nog bli kul när du inte hinner ta lös laddhandtaget efter upplåsning av bilen. Det är en ständig källa till irritation här i alla fall. Tips: kolla bakdörrarnas framkant ligger jäms med framdörrarnas bakkant. Om inte kommer du få blästerskador på bakdörrarnas framkant med tiden. Min V90 Recharge MY22 har 2mm resp 1 mm skillnad. Skall åtgärdas av min Volvvohandlare. Goggle maps är rätt bra tycker jag men kändes spartanskt i början. Kolla att Smart energifördelning med Google maps (se handboken) funkar. Det sluta funka i min bil.
Hoppas du får många sköna och bekymmerslösa mil med nya bilen.
av perhall
#1514401
Zuktor skrev:
perhall skrev: tis 04 okt 2022, 19:27 Laddluckan kan man låsa upp med knapp i förardörren (minns inte vilken, bilen ej här)
En av alla gånger bilen inte gått att köra iväg vägrade luckan öppna sig, jag ringde då Volvo Assistans som instruerade mig att trycka på en av knapparna, tror det är den man låser upp bilen med som sitter längst upp vid handtaget, då gick laddluckan upp.

Jag hämtade ut min XC60 Recharge igår, finns ingen knapp att låsa upp laddluckan med.
Man trycker in laddluckan så öppnas den. Så var det även på min V60.
av DmA
#1514419
bem skrev: tis 04 okt 2022, 20:01 DmA,
Du vänjer dig nog. Värre när man som dig kommer från en Sensus bil där ju Sensus är beprövat och funkar bra inkl Volvo Cars appen med full arsenal av funktioner. Har själv kört Volvo Google-bil nu i 13 månader. Det går väl an. Men inte mer än så. Knapp för tanklock, jamen. Kommer nog bli kul när du inte hinner ta lös laddhandtaget efter upplåsning av bilen. Det är en ständig källa till irritation här i alla fall. Tips: kolla bakdörrarnas framkant ligger jäms med framdörrarnas bakkant. Om inte kommer du få blästerskador på bakdörrarnas framkant med tiden. Min V90 Recharge MY22 har 2mm resp 1 mm skillnad. Skall åtgärdas av min Volvvohandlare. Goggle maps är rätt bra tycker jag men kändes spartanskt i början. Kolla att Smart energifördelning med Google maps (se handboken) funkar. Det sluta funka i min bil.
Hoppas du får många sköna och bekymmerslösa mil med nya bilen.
Ja det är väl så. Man är så van vid det gamla så man irriteras när det inte ser likadant ut längre. Kanske ett tecken på att man börjar bli gammal?!
Får min laddbox installerad hemma imorgon så får testa efter det om jag hinner få ur kabeln då!
Skall även dubbelkolla dörrarna som du tipsar om. Jag är ganska pedantisk gällande bilvården trotts jag inte "äger" bilen själv.
Gällande Google maps. Håller jag med om att den är bäldigt spartansk. Gillar inte flygfoto gps heller. Ge mig min Waze!

Gällande bekymmersfria mil så har jag höga förväntningar. V60n va inne 2 ggr för att vajern till en bakdörr hoppade av. thats it. Trodde mer skulle strula på 13k mil och 2.5 år
av perhall
#1514427
perhall skrev:
Zuktor skrev:
perhall skrev: tis 04 okt 2022, 19:27 Laddluckan kan man låsa upp med knapp i förardörren (minns inte vilken, bilen ej här)
En av alla gånger bilen inte gått att köra iväg vägrade luckan öppna sig, jag ringde då Volvo Assistans som instruerade mig att trycka på en av knapparna, tror det är den man låser upp bilen med som sitter längst upp vid handtaget, då gick laddluckan upp.

Jag hämtade ut min XC60 Recharge igår, finns ingen knapp att låsa upp laddluckan med.
Man trycker in laddluckan så öppnas den. Så var det även på min V60.
Har kollat nu. Det är knappen i dörren som man låser upp centrallåset med, om tändningen är på och man inte får upp laddluckan så öppnas den med centrallåsknappen. Har bara behövt göra det en gång så var tvungen att kolla i bilen vilken knapp det var... fick tipset av Volvo Assistans senast. Andra gånger har de skickat en bärgare
av Utsi
#1514711
Gallaz skrev: fre 30 sep 2022, 23:43
Gallaz skrev: tis 27 sep 2022, 14:35 Wow! Undra hur lång tid den behöver hos handlaren om man leker med tanken att den kommer fram i denna vecka?
Fick just svaret själv…på fredag v.40 hämtar jag dem!
Har du hämtat ut din nya bil? :-)
av Keno13
#1514724
DmA skrev: tis 04 okt 2022, 21:37
bem skrev: tis 04 okt 2022, 20:01!
Gällande bekymmersfria mil så har jag höga förväntningar. V60n va inne 2 ggr för att vajern till en bakdörr hoppade av. thats it. Trodde mer skulle strula på 13k mil och 2.5 år



Hoppas det går bättre för dig, min kommer ha varit inne på verkstaden två gånger sedan jag hämtade ut den för cirka 1 månad sedan då värmen la av nu i veckan och första veckan gav styrenheten till strålkastarna upp efter första regnet kom så åkte runt och blinka med helljuset på alla 😁
Svärföräldrarna hämtade ut en likadan för 2 veckor sedan, deras motorlampa började lysa dagen efter de hade kört hem bilen..

Man undrar om Volvo stoppat in delar med sämre kvalité under tiden det varit brist på komponenter för att ändå kunna leverera bilar. De lär ju ha några ”backup” leverantörer om någon inte kan leverera, mest troligtvis med sämre kvalitet med tanke hur många som haft problem på senaste tiden. Var väl någon lista i något motormagasin nu också som visade att Volvo låg sämst till bland antal verkstadsbesök…
av Gallaz
#1514725
Utsi skrev:[quote=Gallaz post_id=<a href="tel:1513875" data-original-title="" title="">1513875</a> time=<a href="tel:1664574209" data-original-title="" title="">1664574209</a> user_id=79431]
[quote=Gallaz post_id=<a href="tel:1513435" data-original-title="" title="">1513435</a> time=<a href="tel:1664282134" data-original-title="" title="">1664282134</a> user_id=79431]
Wow! Undra hur lång tid den behöver hos handlaren om man leker med tanken att den kommer fram i denna vecka?
Fick just svaret själv…på fredag v.40 hämtar jag dem!
[/quote]

Har du hämtat ut din nya bil? :-)[/quote]

Fick ut den rackaren idag! Skön upplevelse då man väntat ett tag! Tyvärr låg Volvo servern nere tydligen så kunde inte lägga in alla appar mm…men det kan nog bli bra det här! Måste bara kitta nya fälgar…19 tum var för lite. Ungarna komma skratta åt mig när jag lämnar dem på skolan!
  • 1
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 226

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]