Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! *
Har kollat in Solarplexius till min V60 och undrar om någon har erfarenhet av dessa?
Skramlar de?

Är rätt stor prisskillnad mellan att tona och köpa in Solarplexius.
4000kr kostar det att tona vs 1350kr för Solarplexius.

Inser att många lyckas få ett mycket bättre pris för toning men förstår inte hur.
(Bor i Uppsala) Solfilmcenter tar 4000kr för 7 rutor.
Det blir väl bara 5 rutor som skall tonas mörkare? Sidorutorna fram skall väl inte vara mörka? Är det inte på min V90 i alla fall, men det är tonade rutor från fabrik (på 5 rutor). Man måste kunna se ordentligt genom sidorutorna fram och det vette katten om man kan tillräckligt bra med toning. Finns säkert bestämmelser om det (som jag inte kan).
bem skrev: mån 20 jun 2022, 06:30 Det blir väl bara 5 rutor som skall tonas mörkare? Sidorutorna fram skall väl inte vara mörka? Är det inte på min V90 i alla fall, men det är tonade rutor från fabrik (på 5 rutor). Man måste kunna se ordentligt genom sidorutorna fram och det vette katten om man kan tillräckligt bra med toning. Finns säkert bestämmelser om det (som jag inte kan).
Med dörr rutorna bak är det faktiskt 7 rutor.
Givetvis kommer jag inte att tona fram eller sidornaf fram.
Vet inte hur v90 är men v60 har totalt 10 rutor varav 7 av dem är bak och sidorutorna bak.
Var lite inne på solarplexius till min xc70 men kom aldrig till skott. Brorsan som rekommenderade och han brukar ha koll. Det jag fick höra är att färgen när man tittar ut blir lite mer brunaktig. Vet inte om det är så längre. Själv tycker jag det låter helt ok. Väljer oftast brunt glas i solglasögonen men kanske bra att vara medveten om.
Jag har 5 rutors Solarplexius på min V60 2020. Inget skrammel överhuvudtaget. Förr var dom gulaktiga men det är dom inte längre.
Har kört med Solarplexius i mina 5 senaste Volvo utan problem. Har det nu i min V60 CC -21 på 5 rutor, har det inte på rutan bak som går att sänka genom att Solaplexiusskivan inte följer med ner.
Hej Qalle.

Jag satt i Solarplexus min i min jobbil i våras (v60 2019) 7 rutor. Men nu har jag inte bilen kvar längre men jag sparade rutorna. Dock finns det några små repor på dem. Tänkte skicka dem på tippen men vill du prova på din bil så är de gratis om du vill hämra dem i Rosersberg.

Har du eller har haft felkod måste du nolla […]

B230F går fett

På en original BTR lossar du den klena vakuu[…]

Kanske lägger lite tid på detta i helge[…]

HVO 100

HVO 100 kan ha ett cetantal på 70 Eller i n&[…]