Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1500498
Hej,

Sen ett par dagar tillbaka så har min XC60 T8 ’18 slutat ladda. När jag ansluter den till laddstolpe så ger laddkontakten ett gult ljus istället för grönt. I bilens instrumentpanel visas bilden på bilen med ansluten sladd men ingen beräknad tid för slutförd laddning. I appen visas bilen också med sladd men med status ”Ansluten” istället för ”Laddar”.

Jag har testat 3 olika sladdar och laddstolpar så verkar vara bilen som är problemet. Ska lämna in den på undersökning men undrar om någon varit med om något liknande och har erfarenheter att dela? Vad var felet och vad kan ha orsakat det, gick det på garanti/försäkring, etc.

Mvh
Andreas
#1500639
Kanske ett vanligt fel om bilen inte tar laddning: ombordladdaren i bilen som kastat in handduken. Gissar din Volvoverkstad hittar ett sånt fel lätt. Volvos VIDA diagnostik och felsökningsprogram osv. lär hitta sånt fel. Lär finnas goodwill från Volvo men bilen får inte vara för gammal för att goodwill skall täcka sånt här. Annars kan maskinskadeförsäkring ev. täcka sånt här, kolla igenom vad din maskinskadeförsäkring täcker och villkoren, om du har maskinskadeförsäkring som är gällande på din bil.
#1500660
Exakt samma fel har jag. Volvo konstaterat ombordladdaren felaktig. Min PST meddelade att Volvo tar halva kostnaden. Min bil är en 2018 XC60 T8. Resten tar försäkringen. Självrisk förstås 3500 kr.
Tråkigt dock att det är minst 1 eller flera månaders väntetid på leverans av denna reservdel. Innehåller halvledare.

Skickat från min SM-T835 via Tapatalk

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]