Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1486190
Nyare Volvo har inte manualen som PDF-fil. Äldre har.
Manualen finns:
1. I bilen som elektronisk manual. Och på Volvo Cars hemsida likadan elektronisk manual.
2. I Volvo Cars appen, fritextsökning på en stackars rad.
3. Finns ev. Volvo Manual app fortfarande att ladda hem från Appstore eller Google play. Jag har den installerad på min mobiltelefon och slår upp i den lite då och då. Inne i appen väljer man den Volvomodell och årsmodell man har. Den uppdateras inte länge av Volvo men duger nog för många inkl. mig.
Till min förra Volvo fanns PDF-manual, men inte till min nuvarande Volvo.
Användarvisningsbild
av 427cobra
#1486200
Tack bem! :-)

Då vet jag att det inte är någon idé att leta vidare. Ser att Manual appen finns kvar så jag ska ladda ner den och testa.
Användarvisningsbild
av 427cobra
#1486206
Kunde installera appen och ladda ner manualen :-)
På iPhone står det "Ägarmanualer som pdf-filer" i huvudmenyn där jag kan läsa fyra olika pdf filer! Vet inte om jag kan exportera dom ur iPhone så jag installerade appen på en Android telefon också men konstigt nog finns inte "Ägarmanualer som pdf-filer" med i huvudmenyn på den telefonen! Tänkte att det är lättare att exportera filer från Android än iPhone.
Användarvisningsbild
av 427cobra
#1486309
Var lite snabb med appen... kan läsa 2022 manualen i appen men den finns inte som pdf. Jag hade öppnad huvudmenyn till 2020 manualen och där finns pdf filerna.
XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]

Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]