Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wsemme
#1484681
Daniel23 skrev: tor 20 jan 2022, 08:27 Tycker den är grymt snygg, det som fick mig att tveka var när jag såg den inne i hallen tyckte den gick åt det gröna hållet. Sen utomhus så syns det inte. Tyckte dock att den blir snygg i svart så som sagt ”fegade” ur. Tror du kommer bli grymt nöjd med färgvalet. Enl CBV skall bilen levereras till handlaren nu på fredag. En vecka efter beställningen så hoppas på snabb leverans så man kan lämna tillbaka hyrbilen :-)
Det var grymt snabbt! Ja jag tror färgen blir bra, har ju sett den live några gånger sen den kom men aldrig med ögonen att ”den ska jag beställa” på så jag är förväntansfull.

Fick svar idag av CBV att vinterdäcken kommer på 19” R-Designfälgen vilket känns helt ok.
[/quote]

Där ser man, jag fick bara som svar att det var 19” men att återförsäljaren beställer. Så var lite diffust.
av Daniel23
#1484999
Lugnande 🙏 Ja det blir bra, väntan är ju samma, 5 veckor eller 5 månader, väntan på tomten känslan infinner sig ju ändå även vid 40+ 😂
av perhall
#1485024
Tycker själv det är lite rörigt med alla snarlika grå nyanser som Volvo erbjuder. Alla finns inte till alla modeller heller. Flera av dem har lite olika ton i olika ljus också....
av Jv23
#1485659
Jag la om min beställning. Släppte den -23 t6 jag hade beställt till förmån för en -22 t8 r-design bland lagerbilarna som finns. Står att den är påväg till min handlare nu så gissar att jag blir kontaktad idag eller imorgon för hämtning. Riktigt trevligt att få 21-tummare och riktiga sommardäck (ställer mig tveksam till de m&s som ingår i cbv).

Nu till min fråga - går det redan nu att få reda på om den är producerad i Torslanda eller kina?
av DennisE
#1485669
Jv23 skrev:Jag la om min beställning. Släppte den -23 t6 jag hade beställt till förmån för en -22 t8 r-design bland lagerbilarna som finns. Står att den är påväg till min handlare nu så gissar att jag blir kontaktad idag eller imorgon för hämtning. Riktigt trevligt att få 21-tummare och riktiga sommardäck (ställer mig tveksam till de m&s som ingår i cbv).

Nu till min fråga - går det redan nu att få reda på om den är producerad i Torslanda eller kina?
Är inte alla XC60 vi får här byggda i Torslanda? Annars så säger jag Grattis till en härlig bil!!!!
av Lockis
#1485673
DennisE skrev:
Jv23 skrev:Jag la om min beställning. Släppte den -23 t6 jag hade beställt till förmån för en -22 t8 r-design bland lagerbilarna som finns. Står att den är påväg till min handlare nu så gissar att jag blir kontaktad idag eller imorgon för hämtning. Riktigt trevligt att få 21-tummare och riktiga sommardäck (ställer mig tveksam till de m&s som ingår i cbv).

Nu till min fråga - går det redan nu att få reda på om den är producerad i Torslanda eller kina?
Är inte alla XC60 vi får här byggda i Torslanda? Annars så säger jag Grattis till en härlig bil!!!!
Ett tag byggdes alla XC60 i Kina :-) Sen började man väl bygga Hybriderna på Torslanda. Men om man fortfarande gör det låter jag vara osagt.
av Daniel23
#1485997
Jv23 skrev: ons 26 jan 2022, 06:35 Jag la om min beställning. Släppte den -23 t6 jag hade beställt till förmån för en -22 t8 r-design bland lagerbilarna som finns. Står att den är påväg till min handlare nu så gissar att jag blir kontaktad idag eller imorgon för hämtning. Riktigt trevligt att få 21-tummare och riktiga sommardäck (ställer mig tveksam till de m&s som ingår i cbv).

Nu till min fråga - går det redan nu att få reda på om den är producerad i Torslanda eller kina?
Till XC60 Recharge från CBV så ingår det Sommarhjul och riktiga vinterhjul, valfritt dubb eller dubbfritt
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 225
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]