Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1484929
Hej!
I Volvo Cars appen står det att "Bilen är i viloläge", jag kommer inte ur detta läge som uppstod den den 9 januari. Har provat att logga ur/in samt installerat av appen och installerat om den igen utan att det hjälper.
Har också varit kontakt med Volvo Cars (via kontaktuppgifterna i appen), de meddelar att flera har samma problem och att det är deras servermiljö/programvara som inte fungerar som den skall. De kan dock inte lämna något estimat när felet skall vara åtgärdat från deras sida.

Är det fler som känner igen detta problem?

Bilen är en XC60 T5, 2018
#1484931
XC60T5P skrev: fre 21 jan 2022, 13:56 Hej!
I Volvo Cars appen står det att "Bilen är i viloläge", jag kommer inte ur detta läge som uppstod den den 9 januari. Har provat att logga ur/in samt installerat av appen och installerat om den igen utan att det hjälper.
Har också varit kontakt med Volvo Cars (via kontaktuppgifterna i appen), de meddelar att flera har samma problem och att det är deras servermiljö/programvara som inte fungerar som den skall. De kan dock inte lämna något estimat när felet skall vara åtgärdat från deras sida.

Är det fler som känner igen detta problem?

Bilen är en XC60 T5, 2018
Du har startat bilen sedan 9:e Jan?
#1485183
Jag har också sett att bilen var i viloläge ganska ofta under dom senaste veckorna. Men jag har inte funderat så mycket på detta, då bilen har stått stilla under långa perioder den senaste månaden.

Men trots detta besked har jag lyckats komma igång med förkonditionering ganska snabbt (3-5 min.), om jag starter via Volvocars app.

Jag har nedgraderat till tidigare version av Volvocars appen. Vet inte om det spelar någon roll?
#1485458
Sen typ två veckor sedan upplever jag att min XC60 -18 "somnar" direkt efter användning. Jag har uppfattat att det ska den göra, men efter ca 3 veckors stillastående, inte efter 3 sekunders stillastående. Sjukt frustrerande nu när det är som kallast och man behöver starta parkeringsvärme.

Varför jag misstänker att det är bilen som somnar, och inte är något problem med appen i telefonen är att jag kan väcka bilen till liv: Om jag går ut och sätter mig i bilen, startar musik i spotify eller klickar på något annat som använder bilens internetuppkoppling, så blir den uppkopplad (behöver alltså inte starta motorn, räcker med nånting som kräver Internet). Så går jag ut till bilen och starar musik kan jag gå in i huset igen, och "Voila", Volvo Cars-appen kan connect:a till bilen. (Men då fattar ju alla att all poäng med app i telefonen upphör ju om man ändå först måste gå till bilen och starta upp nån internetkrävande app)

:bored:

Jag är väldigt nyfiken på vad det finns för solution på detta
#1485806
Hade samma problem med kontakt med bilen i början av januari under ca en vecka, dock tappade jag kontakten efter 10-15 min. Startade då klimatvärmaren från bilens centerdisplay, gick sedan in via Volvo Cars app och stoppade värmaren. Efter det har jag nu inga problem längre. Kan vara värt att prova.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]