Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Javerhammar
#1476472
@Primus - Ok, så inte motorn i sig utan samspelet gaspedal/växellåda :)
Tror precis som Bo skrivit att Polestar optimering skulle kunna åtgärda just fördröjningen vid hastigt/kraftigt gaspådrag.
Har ingen optimering själv, men tänker mig att den är lite som ett mellanting av Comfort och Dynamic?
Om du upplever växellådan responsiv i Dynamic så kan det vara rätt väg att gå?
av HeavyMetal
#1476513
Javerhammar skrev: tis 30 nov 2021, 06:04 @Primus - Ok, så inte motorn i sig utan samspelet gaspedal/växellåda :)
Tror precis som Bo skrivit att Polestar optimering skulle kunna åtgärda just fördröjningen vid hastigt/kraftigt gaspådrag.
Har ingen optimering själv, men tänker mig att den är lite som ett mellanting av Comfort och Dynamic?
Om du upplever växellådan responsiv i Dynamic så kan det vara rätt väg att gå?
Helt rätt men Polestar optimering finns inte till mild hybrid bilarna (ännu)
av Primus
#1476637
Javerhammar skrev: tis 30 nov 2021, 06:04 @Primus - Ok, så inte motorn i sig utan samspelet gaspedal/växellåda :)
Tror precis som Bo skrivit att Polestar optimering skulle kunna åtgärda just fördröjningen vid hastigt/kraftigt gaspådrag.
Har ingen optimering själv, men tänker mig att den är lite som ett mellanting av Comfort och Dynamic?
Om du upplever växellådan responsiv i Dynamic så kan det vara rätt väg att gå?
Man kan ju spekulera mycket om mer exakt var problemet sitter, resultatet är för dåligt helt enkelt. Och ja, väljer man dynamisk blir det bättre. Ska kolla om jag kan välja dynamisk + start och stopp som individuell. Att det inte är start och stopp på dynamisk är en orsak till att jag inte testat det läget överdrivet ofta.
Användarvisningsbild
av Momentum
#1477045
Det här handlar väl mest om att det där elmotorn gör att man sparar lite i någon körcykel som bestämmer skatten?
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]