Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fixter
#1464160
En fråga avseende service avtal, gäller det bara där jag tecknar det? Dvs om jag köot bilen i Skellefteå men bor i Luleå, kan jag serva i Luleå eller måste jag ner o göra på firman jag köpte?
Användarvisningsbild
av epostaren
#1464162
Servicen utförs av den Volvohandlare som tecknat avtalet (om inte Rikstäckande Service tecknats som tilläggstjänst)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1464215
Fixter skrev:En fråga avseende service avtal, gäller det bara där jag tecknar det? Dvs om jag köot bilen i Skellefteå men bor i Luleå, kan jag serva i Luleå eller måste jag ner o göra på firman jag köpte?
Du kan gå in hos din handlare i Luleå och teckna ett serviceavtal där i stället. Varje Volvohandlare är fria att sätta sitt pris på ett serviceavtal.
För min del skiljde det 280kr/ månad för exakt samma avtal under tre år, dvs 280 x 36. Det är 10080 kr.
av Fixter
#1464302
EbbevonVolvo skrev: fre 17 sep 2021, 17:35
Fixter skrev:En fråga avseende service avtal, gäller det bara där jag tecknar det? Dvs om jag köot bilen i Skellefteå men bor i Luleå, kan jag serva i Luleå eller måste jag ner o göra på firman jag köpte?
Du kan gå in hos din handlare i Luleå och teckna ett serviceavtal där i stället. Varje Volvohandlare är fria att sätta sitt pris på ett serviceavtal.
För min del skiljde det 280kr/ månad för exakt samma avtal under tre år, dvs 280 x 36. Det är 10080 kr.
jo men dom i luleå var 200:- dyrare än skellefteå
av perhall
#1464323
Exakt, det finns både lokalt och riks. Hos Volkswagen finns bara riks
av BiggBifuel
#1464721
BraBil har 199 kr/mån och Bilia har 349 kr/mån, varför är en bra fråga? Jag har frågar Bilia, det påstår att man kan serva hos alla Volvoåterförsäljare så det är standardpris, dock har det ej förklarat varför andra Volvo återförsäljare har bättre pris.

Tänkte, måste fråga på serviceavtal på en tänkt bil och fick följande meddelande också från en Volvo återförsäljare (Volvo Car Retail)
Vi kommer att upphöra med försäljning och service och tecknar fram tills dess inga nya avtal. :-o

Det händer nu saker hos många Volvoåterförsäljare (Volvo Car Retail) och andra är väl hur reklamationerna kommer hanteras mellan Volvo Cars och återförsäljarna! Det blir nog ganska strikta tolkningar för att inte dra på sig kostnader på serviceverkstäderna.
Användarvisningsbild
av bem
#1464770
BiggBifuel skrev: sön 19 sep 2021, 23:47 BraBil har 199 kr/mån och Bilia har 349 kr/mån, varför är en bra fråga? Jag har frågar Bilia, det påstår att man kan serva hos alla Volvoåterförsäljare så det är standardpris, dock har det ej förklarat varför andra Volvo återförsäljare har bättre pris.

Tänkte, måste fråga på serviceavtal på en tänkt bil och fick följande meddelande också från en Volvo återförsäljare (Volvo Car Retail)
Vi kommer att upphöra med försäljning och service och tecknar fram tills dess inga nya avtal. :-o

Det händer nu saker hos många Volvoåterförsäljare (Volvo Car Retail) och andra är väl hur reklamationerna kommer hanteras mellan Volvo Cars och återförsäljarna! Det blir nog ganska strikta tolkningar för att inte dra på sig kostnader på serviceverkstäderna.
Lite konstigt att den Volvoåterförsäljaren du frågat upphör med både försäljning och service av Volvobilar. Serva dem tycker man ju kunde vara en bra inkomstkälla även om man slutar sälja Volvo. Men de kanske går över till att sälja annat bilfabrikat och vill bara serva det fabrikatet kanske.
På sikt när det blir allt färre Volvoåterförsäljare, när Volvo säljer mer via Online med Care by Volvo osv. kan det ju bli så att fler volvoverkstäder försvinner. Om den Volvohandlare inkl. verkstaden som finns i min stad skulle förvinna bleve det det ingen mer Volvo för min del. Jag vill ha (helst) en Volvo serviceverkstad hyfsat nära och inte behöva åka kanske miltals för att komma till en sån. Det går i och för sig serva hos andra.
/Bo
Användarvisningsbild
av batmac
#1464798
perhall skrev:Exakt, det finns både lokalt och riks. Hos Volkswagen finns bara riks
Det verkar finnas lokalt hos VW också, jag håller just nu på att försöka bråka kring mitt då säljaren har kopplat på ett serviceavtal som gäller hos DinBil, men som min lokala VW verkstad inte kan hitta :bored:
Senast redigerad av 1 batmac, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
#1464868
batmac skrev:
perhall skrev:Exakt, det finns både lokalt och riks. Hos Volkswagen finns bara riks
Det verkar finnas lokalt hos VW också, jag håller just nu på att försöka bråka kring mitt då säljaren har kopplat på ett serviceavtal som gäller hos BraBil, men som min lokala VW verkstad inte kan hitta :bored:
Det kan ju bero på att Bra Bil säljer Volvo, inte konstigt då att de inte tar VW:s avtal
av perhall
#1464869
Ska Volvo Car Retail sluta sälja Volvo? Låter jättekonstigt. De köpte det för att lägga ner? Ser inte alls ut så på deras webb.

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]