Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av firefightern
#1450163
Nån som har haft problem med att bilen ”säger att fjärtnyckel inte är inom räckhåll ” och om någon vet vad det beror på!!!..
Tacksam för svar
Och det gäller V60 My-19 D3 inscription
Användarvisningsbild
av firefightern
#1450190
BildAha, där kan problemet ligga, jag brukar ha nyckeln placerad på sin ” laddplats” nere i dryckeshållaren och framför den inköpta ” trådlösa laddaren till mobilen” grunkan och det kan nog bli lite ”Spänt” i området där med ljudvågor 👍👍kan väl hoppas att det är så enkelt 🙏🏻🙏🏻😎😎👍
Användarvisningsbild
av firefightern
#1450593
Hallåj, angående fjärrnyckeln så stämde det helt korrekt med att den lägger av om det blir för mycket "strålning" runt själva fjärren och det avhjälptes med att den helt enkelt får ligga i fickan det har funkat 10/10 med andra ord hela tiden. så Tråden kan låsas ,,MODERATORER
Användarvisningsbild
av Koldstart
#1450843
Hur är det med nyare Volvo-nycklar (2021+)?
Stänger den av, om den ligger ostörd ett tag?

Jag var osäker på potentiell spoofing, där man med repeaterhårdvara kan fånga signalen, till exempel från nyckeln i jackfickan vid ingång, och upprepa signalen utanför vid Volvoen.
Därför monterade jag en liten elektronik-sak som i mina nycklar, som stänger av strömmen i nycklan om den lämnats ostörd i mer än 2 minuter.

Baksidan är, att om jag har den i fickan och någon annan går ut ur bilen, får jag ibland ett meddelande om att bilnyckeln inte hittas i bilen.

Då får jag sitta och grumla med nyckeln i byxfickan (svåråtkomlig).
En handling som kan leda till oönskad uppmärksamhet, om du till exempel sitter utanför en dagis och väntar på barn. :x :x
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]