Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kaptenlars
#1444725
Någon fler som har en bakvagn som kluckar i små ojämnheter? Tråkigt med en bil på under 3000 mil som har missljud, en t8 som jag hämtade feb 2020.

Att lämna in och få åtgärdat på nybilsgarantin går inte på slitdelar?

Tack för bra forum!
av Belladora
#1445386
2 års nybilsgaranti, men reklamationsrätt finns också. 1 år på det väl? 3000 mil o slitet låter som omöjligt för mig. Bara gå på Volvo tycker jag.
Användarvisningsbild
av Koldstart
#1445640
Jag hade ett irriterande vibrerande ljud som kom bakifrån på min V60 (MY20-early).
Ljudet Provocerades genom att köra över ojämn väg (kreatursgaller var värst).

Det visade sig vara ett fäste för baksätets ryggstöd som var trasigt.
Fästet byts ut på garantin och skramlen eliminerades. :-)
av calkenneth
#1446690
Har du panoramatak? Metallistan på takgardin gör ljud på min bil. Verkstad försökte lägga tejp för att gömma ljudet men nu har det kommit tillbaka.
av Baboobas
#1482217
Har liknande missljud från höger bak när jag passerar kanter eller mindre ojämnheter. Min V60 D4 -2020 har gått 5100mil endast. Och har garanti. Volvo säger att de inte hittar något fel. En vanligt fel på V60 säger många. Tror själv att det är stötdämpare.
av calkenneth
#1482234
Efter tre försök fick jag mitt problem ordnat i höstas. De fick drar ner del av taket i området där gardinen är och dämpa det med något. Taket blev lite förstörd när de drog ner det men teknikern återställde det efter mitt klagomål. Det låter inte längre!
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!