Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1440287
Frågan är hur många lastbilar som enbart transporterar nya bilar från Torslanda ut till ÅF?
Vissa ska ju kör till Bilbolaget i Kiruna, det tar sin tid...
av Lockis
#1440293
fjohan82 skrev:Frågan är hur många lastbilar som enbart transporterar nya bilar från Torslanda ut till ÅF?
Vissa ska ju kör till Bilbolaget i Kiruna, det tar sin tid...
Vissa går väl på tåg om dem ska så långt norrut?
Men det var ju lite därför jag ställde frågan också. Någonstans så måste det förflyttas ungefär lika många bilar som byggs dagligen. Annars skulle man ju få slut på plats.

Man färdigställer ca 1200 bilar per dag i Torslanda. Så gissningsvis flyttas lika många. Visst, vissa går med båt till utlandet och en båt sväljer nog en del bilar :P
Men jag tycker nog det är en rätt intressant fråga ändå, hur många bilar som förflyttas med lastbil från Torslanda ut till Sverige.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1440296
Lockis skrev: fre 09 apr 2021, 09:29
fjohan82 skrev:Frågan är hur många lastbilar som enbart transporterar nya bilar från Torslanda ut till ÅF?
Vissa ska ju kör till Bilbolaget i Kiruna, det tar sin tid...
Vissa går väl på tåg om dem ska så långt norrut?
Men det var ju lite därför jag ställde frågan också. Någonstans så måste det förflyttas ungefär lika många bilar som byggs dagligen. Annars skulle man ju få slut på plats.

Man färdigställer ca 1200 bilar per dag i Torslanda. Så gissningsvis flyttas lika många. Visst, vissa går med båt till utlandet och en båt sväljer nog en del bilar :P
Men jag tycker nog det är en rätt intressant fråga ändå, hur många bilar som förflyttas med lastbil från Torslanda ut till Sverige.
Jo jag håller med dig, det är absolut en intressant och relevant frågeställning.
Jag trodde inget transporterades på tåg inrikes, men jag har noll koll på det... :-)
av Lockis
#1440300
fjohan82 skrev:
Lockis skrev: fre 09 apr 2021, 09:29
fjohan82 skrev:Frågan är hur många lastbilar som enbart transporterar nya bilar från Torslanda ut till ÅF?
Vissa ska ju kör till Bilbolaget i Kiruna, det tar sin tid...
Vissa går väl på tåg om dem ska så långt norrut?
Men det var ju lite därför jag ställde frågan också. Någonstans så måste det förflyttas ungefär lika många bilar som byggs dagligen. Annars skulle man ju få slut på plats.

Man färdigställer ca 1200 bilar per dag i Torslanda. Så gissningsvis flyttas lika många. Visst, vissa går med båt till utlandet och en båt sväljer nog en del bilar :P
Men jag tycker nog det är en rätt intressant fråga ändå, hur många bilar som förflyttas med lastbil från Torslanda ut till Sverige.
Jo jag håller med dig, det är absolut en intressant och relevant frågeställning.
Jag trodde inget transporterades på tåg inrikes, men jag har noll koll på det... :-)
Jag kan absolut ha fel på den punkten. Tyckte jag läste någonstans här att man gjorde så. Visserligen var inte den posten purfärsk så det kan ha ändrats :-D
Oavsett, 8000 bilar som står på fabriksmarken är en rätt stor summa bilar :-P
av Lockis
#1440376
Nu blev jag fan lite förvirrad. När man får status: ”påväg till Volvohandlare” bör inte bilen vara lastad och rulla mot ÅF inom kort?
av Fattiglapp
#1440735
Då blev mina farhågor besannade. Min bil blir en 2022 (bra) men då kan jag inte få four-c. Det var iofs ett tillval som råkade ”slinka med” men som jag hade en del förhoppningar på. Så nu fick jag trösta mig med annan utrustning i stället :bored:
av fkullberg
#1440750
Fattiglapp skrev: mån 12 apr 2021, 15:18 Då blev mina farhågor besannade. Min bil blir en 2022 (bra) men då kan jag inte få four-c. Det var iofs ett tillval som råkade ”slinka med” men som jag hade en del förhoppningar på. Så nu fick jag trösta mig med annan utrustning i stället :bored:
Undra varför de tog bort detta tillvalet 🤔
av Fattiglapp
#1440759
De hänvisar till komponentbrist som orsak till att det blev en 22 i stället. Kanske därför de tog bort tillvalet också? Eller så blev det inte bra, det var ju nytt tillval till laddhybriden... vet inte om det finns kvar för diesel/bensin?
Det står v22 för leverans fortfarande, och enligt säljaren skall det åtminstone vara juni. Det kostar mig om det blir juli, då hade jag hellre behållt min gamla diesel som MP verkar föredra :bored:
  • 1
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 313

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]