Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nikeman
Hej!
Farsangubben ringde mig igår kväll. Han var på väg och skulle åka hem från affären när plötsligt en massa varningslampor tändes i bilen. "Bromsfel stanna snarast" stod det och bilen var mycket svårbromsad då den drog kraftigt åt vänster vid inbromsning. Han fortsatte dock att köra då han snart var hemma och sista korsningarna hade han ingen bromsverkan alls i princip.

Någon som råkat ut för liknande? Bilen har rullat 260 mil och är en B4 AWD. En minst sagt sur far skickade idag iväg bilen med bärgaren och fick låna en liten Zoe några dagar. Lokala Volvo ÅF hade inte ens tid att kika på bilen han som tar hand om akutjobb hade visst 7-8 andra bilar innan i kö (!!!). Skapligt dålig service kan man tycka.
Nikeman skrev: mån 10 feb 2020, 14:31 Hej!
Farsangubben ringde mig igår kväll. Han var på väg och skulle åka hem från affären när plötsligt en massa varningslampor tändes i bilen. "Bromsfel stanna snarast" stod det och bilen var mycket svårbromsad då den drog kraftigt åt vänster vid inbromsning. Han fortsatte dock att köra då han snart var hemma och sista korsningarna hade han ingen bromsverkan alls i princip.

Någon som råkat ut för liknande? Bilen har rullat 260 mil och är en B4 AWD. En minst sagt sur far skickade idag iväg bilen med bärgaren och fick låna en liten Zoe några dagar. Lokala Volvo ÅF hade inte ens tid att kika på bilen han som tar hand om akutjobb hade visst 7-8 andra bilar innan i kö (!!!). Skapligt dålig service kan man tycka.
Riktigt kasst, hoppas det löser sig och att Far din kan ladda ZOE annars är ju den rätt värdelös att låna.
av Nikeman
Bilen är fortfarande på verkstad. Något med nån ABS-enhet eller vad det heter som gav felkoder... Sen tog det några dagar att få hem rätt delar och nu går det tydligen inte lufta bromsarna på bilen då bilens mjukvara inte tar emot kalibreringen på det eller vad dom pratade om.

Trist på en "ny" bil. :/
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]