Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
#1336761
Ny V60 D3 beställd:

V60 D3 Momentum
Advanced edition
Demin Blue Metallic
Läder Sport Charcoal
Teknikpaket
Harman Kardon

Prel lev v45-46
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1336818
Ny V60 T6 TE beställt den 4 sept.

Undrar dock hur snabbt får säljaren sk BIlordernumret från den dagen bilden är beställd... är det någon som vet det?
Bilen är beställd den 4 sept, ännu ingen återkoppling om bilordernumret från säljaren.
Senast redigerad av 1 Spid3r, redigerad totalt 0 gånger.
av Monnier
#1336821
Spid3r skrev:Ny V60 T6 TE beställt den 4 sept.

Undrar dock hur snabbt får säljaren sk BIlordernumret från den dagen bilden är beställd?
Bilen är beställd den 4 sept, ännu ingen återkoppling om bilordernumret från säljaren.
Ska bli intressant att se lev datum. Det ryktas att my20 är fullbokad eller näst intill fullbokad

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Konsulten
#1336845
Jag beställde v60cc i mitten av maj, fick uppdatering 2v sen att den preliminärt levereras v52. Väldigt lång tid men det var väl sommaren som gjorde att det drog ut på tiden. Kollegorna fick sina v90cc i tid (2 sep) och de beställde samtidigt som mig. Pratade med åf och han sa att ifall man beställer en v60cc nu så får man troligen vänta till feb/mars med lite tur. Lär inte vara så trevligt att sälja bil och säga till kunden att vänta i 7 mån.
av Snowroller01
#1336882
Kan bara intyga v60 cc har lång lev tid. Beställde min i slutet av juni och fått prel lev vecka v9 2020. Månadsskifte feb/mars. Kanske inte riktigt vad man hade hoppats på.... :-(
Användarvisningsbild
av Paglar
#1336897
Jag har varit sugen på en hybrid ett tag nu, men den långa leveranstiden stämde illa med bytestiden för dåvarande tjänstebil.
Nu kunde jag hoppa på en begagnad tjänstebil på företaget , där kontraktet stämde bättre med leveranstiderna på hybriderna.
Så nu beställde jag en V60 T8 för några veckor sedan och har fått preliminär leveranstid i mars vecka 11 och skall byggas i Torslanda. :-D
av Dubbelpippi
#1336915
Paglar skrev:Jag har varit sugen på en hybrid ett tag nu, men den långa leveranstiden stämde illa med bytestiden för dåvarande tjänstebil.
Nu kunde jag hoppa på en begagnad tjänstebil på företaget , där kontraktet stämde bättre med leveranstiderna på hybriderna.
Så nu beställde jag en V60 T8 för några veckor sedan och har fått preliminär leveranstid i mars vecka 11 och skall byggas i Torslanda. :-D
Sweet! Jag vägde länge mellan en V60 T6 TE (T8:an ryms inte i företagets bilpolicy) och en V60 D4. Blev till slut D4:an eftersom jag kunde få den V45, hybriden hade jag förmodligen inte sett förrän Q2 2020 och då tid på kontraktet på nuvarande personalbilen var knapp kunde jag inte ta det som ett alternativ.

Lämnar en V60 D5 TE nu och kommer utan tvekan att sakna hybriddriften :(

Får trösta mig med att om jag tagit V60 T6 TE hade i princip noll extrautrustning rymts i policyn, nu får jag en V60 D4 med hyffsat mycket lul-lull :)
Användarvisningsbild
av Paglar
#1337134
Spid3r skrev: tor 12 sep 2019, 17:45
Spid3r skrev: ons 11 sep 2019, 22:26 Personligen har jag inte bråttom... bara jag får bilen innan sommaren.
Sådär ja... leverans om 24 veckor...v10.
Grattis då har du kört om mig med två veckor, jag beställde veckan innan dig och och får leverans veckan efter dig.
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 313

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]