Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Phil
#1292278
stevvee skrev: fre 11 jan 2019, 08:26
Phil skrev:Beställt V60 T5 R-design

Osmium grå
Teknikpaket
Volvo on call paket
Tonade rutor
Borttag emblem baklucka
Elektrisk förarstol med minne
DAB+
Barnsäkerhetslås bakdörrar

Det får räcka så, måste hålla nere priset :-)
Nu är det bara den tråkiga väntan
Spännande att du valde DAB+
Mycket utlandskörning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag kanske har misstolkat det men anledningen till att jag valde det var för att få in fler kanaler, har i princip bara NRJ, RIX FM och MIX megapol, samt dom vanliga p1 p2 p3 p4. Några skojiga rockkanale osv får jag inte in :(
av stevvee
#1292283
Phil skrev: mån 14 jan 2019, 10:35
stevvee skrev: fre 11 jan 2019, 08:26
Phil skrev:Beställt V60 T5 R-design

Osmium grå
Teknikpaket
Volvo on call paket
Tonade rutor
Borttag emblem baklucka
Elektrisk förarstol med minne
DAB+
Barnsäkerhetslås bakdörrar

Det får räcka så, måste hålla nere priset :-)
Nu är det bara den tråkiga väntan
Spännande att du valde DAB+
Mycket utlandskörning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag kanske har misstolkat det men anledningen till att jag valde det var för att få in fler kanaler, har i princip bara NRJ, RIX FM och MIX megapol, samt dom vanliga p1 p2 p3 p4. Några skojiga rockkanale osv får jag inte in :(
DAB+ är vanligt i utlandet men ej i Sverige och jag tror inte Sverige kommer gå över helt till DAB (men jag har VÄLDIGT låg kunskap om DAB så saker kan ha ändrats sen jag läste på om det)

Men om det är för att få in roliga kanaler skulle jag strunta i DAB och sen köra internetdelning alternativt internetabonnemang i bilen för att köra radio via Tunein istället. Då har du hela världens kanaler och snuskigt bra ljud :)

Då sparar du in pengar eller så lägger du DAB pengarna på att uppgradera till Loungepaket och få passagerarstolen med minne samt full el. Loungepaket låter bättre vid försäljning också än förarstol med minne :)
av stevvee
#1292285
Så blev man uppringd om leverans utav bil. Jobbigt att säga nej till den 28 jan och välja 1 feb istället. Men men jag skall vara tacksam ändå jämfört mot många andra i denna tråd
av SpeechError
#1292513
Jag beställde min T8 v.33 och fick beräknad leveransvecka v.5 men ska hämta den nu på torsdag v.4. Har fått VIN nr. och regplåtsnr. idag via mail
av stevvee
#1292515
sx3000 skrev: mån 14 jan 2019, 15:03 KUL! :)
Har bilen ändrat status på minvolvo då? Eller står den fortf. som orderlagd? :)
Den har stått som levereras till din handlare i en vecka nu. :)
av Lockis
#1292641
stevvee skrev: mån 14 jan 2019, 11:18
Phil skrev: mån 14 jan 2019, 10:35
stevvee skrev: fre 11 jan 2019, 08:26

Spännande att du valde DAB+
Mycket utlandskörning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag kanske har misstolkat det men anledningen till att jag valde det var för att få in fler kanaler, har i princip bara NRJ, RIX FM och MIX megapol, samt dom vanliga p1 p2 p3 p4. Några skojiga rockkanale osv får jag inte in :(
DAB+ är vanligt i utlandet men ej i Sverige och jag tror inte Sverige kommer gå över helt till DAB (men jag har VÄLDIGT låg kunskap om DAB så saker kan ha ändrats sen jag läste på om det)

Men om det är för att få in roliga kanaler skulle jag strunta i DAB och sen köra internetdelning alternativt internetabonnemang i bilen för att köra radio via Tunein istället. Då har du hela världens kanaler och snuskigt bra ljud :)

Då sparar du in pengar eller så lägger du DAB pengarna på att uppgradera till Loungepaket och få passagerarstolen med minne samt full el. Loungepaket låter bättre vid försäljning också än förarstol med minne :)
DAB fungerar bara i större städer oavsett och just nu är det bara följande kanaler som fungerar på DAB i sverige
SR Klassiskt
SR P3 Star
SR Minnen
SR Världen
SR Knattekanalen
P7 Sisuradio (finska, meänkieli och finlandssvenska)
P4 Riks (när P7 inte sänds)
Utbildningsradion (11.00–12.00, 23.00–24.00 UR Elva stället för SR Minnen)

Skaffa Hotspot i bilen istället och kör TuneIN alternativt Spotify som Steevee säger :-)
av Nektergal
#1292814
Någon som har koll på tiderna för uppdatering i appen eller hur processen ser ut?
Har fått beräknad leverans v6, alltså om två veckor enligt appen - men står fortfarande som ”order lagd”?

Vet inte varför jag är så otålig egentligen, processen är ju irrelevant bara slutdatumet hålls.
Men är likt förbannat inne i appen 3-4 ggr per dag och jagar förändring. Idag slog den om från 3 veckor till 2 veckor till leverans.

Då ska den alltså stå klar hos handlaren om två ynka veckor? Känns tight.... :nerd:
av stevvee
#1292816
Nektergal skrev:Någon som har koll på tiderna för uppdatering i appen eller hur processen ser ut?
Har fått beräknad leverans v6, alltså om två veckor enligt appen - men står fortfarande som ”order lagd”?

Vet inte varför jag är så otålig egentligen, processen är ju irrelevant bara slutdatumet hålls.
Men är likt förbannat inne i appen 3-4 ggr per dag och jagar förändring. Idag slog den om från 3 veckor till 2 veckor till leverans.

Då ska den alltså stå klar hos handlaren om två ynka veckor? Känns tight.... :nerd:
Har du pratat med säljaren ? Min app uppdaterades när bilen lämnade Volvo och så fick jag ett mejl från dom att bilen var påväg för det sista och att Volvo lagt sin sista touch på den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 313
S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]