Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1260448
Man kan sen amortera av det snabbt.. Finns (eller fanns inte i mitt avtal i allafall) inga regler på hur stora amorteringar jag fick göra.
av mikebike
#1260655
Titaniumgrå skrev: tor 19 jul 2018, 10:57 Ja och jag var tvungen att ta Volvia-försäkring också!
Asp skrev: ons 18 jul 2018, 15:09 Förstod idag att jag måste låna minst 50k för att ta del av serviceavtalet till det priset.
Jag har lånat betydligt mindre, men så betalar jag 299:- för serviceavtalet.
av Asp
#1260723
Tror jag skall strunta i avtalet.

Kommer nog att teckna Folksam försäkring. Vet inte om det är det mest prisvärda.

Men jag är så nöjd med hur dom hanterat en skada på mitt hus i vinter medans andra försäkringsbolag struntat i att ersätta folk som råkat ut för samma sak.
av wetterstrom
#1260726
när är service ,varje år ? isåfall måste det ju löna sig att ta ett avtal på 199 kr månaden , blir ju inte änns 2400 på ett år, jag har nog aldrig gjort en service på en auktoriserad verkstad under 2500, men som Volkswagen har är ju 2år lr 2500 mil på dom flesta bilar och då lönar det inte sig att ta ett service avtal om man inte kör speciellt mycket
av LazerHawke
#1261222
Asp skrev: tis 17 jul 2018, 18:46 Vet inte riktigt hur det fungerar med service avtalen. Jag kan inte serva på den firman där jag köper bilen då kanske inte det fungerar med serviceavtal överhuvudtaget.

Även fast det är en auktoriserad Volvo firma jag tänkt serva på.
man ska kunna serva på vilken volvoverkstad som helst men har för mig priset va lite högre då... valde ej service avtal då jag köpte bilen 10mil bort
Användarvisningsbild
av Derank
#1261302
Det fins rikstäckande serviceavtal men ts behöver bara hänvisa till åf på orten då kan han teckna serviceavtalen där. Det ska inte vara några problem.

av refbob
#1261413
Jag personligen är lite bränd på serviceavtal. Men det gäller privat. Fick uppgift på att jag skulle få hem ett erbjudande om att jag skulle få förlänga avtalet som ingick i nybilsköpet efter 3 år. När det började närma sig 3 år ringde jag till min återförsäljare och frågade efter detta erbjudande jag skulle få om att förlänga. Fick svaret att personen som handhar dessa förlängningar tyvärr var sjuk.(teckna nya kunde vilken säljare som helst göra). När jag ringde veckan därpå hade han semester. Och sedan julhelgen m.m. Så när jag fick tag på honom hade det gått ca 4 veckor och då hade avtalet förlängts 1 år automatiskt. Jag sade att jag inte sett något förslag och frågade vad det kostar nu då? Har för mig ca 300:-/ månad. För ca 2500mil/år. Det kändes väl ok. Hela hanteringen kändes dock väldigt fel. Sedan när jag ville sälja bilen efter 6 månader var ju dessa pengar kastade i sjön eftersom det inte kom nästa ägare till godo. Så har ni tänkt sälja innan avtalet löpt ut, kolla vad som gäller. Och se upp när avtalet är på väg att löpa ut. Kör man t.ex.bara 1500 mil per år får man en enklare service med filter och olja vissa år. Den kostade mig bara 2300:- på våran andra xc70 på Volvo-verkstad. Så vissa år är det dyrt med serviceavtal. Men för 199:-/månad i 3 år så är det ett bra pris.
Användarvisningsbild
av Derank
#1261447
Det är nästan alltid billigare då du köper nilen pga vissa kampanjer. Efter år 3 tjänat du Max 10% på ett serviceavtal.

Men jag ser det som enkelt att lägga summan på månadskostnaden istället för att punga ut med 5k när et är dags för service.

Och i mitt fall jar jag alltid en lånebil vilket jag behöver. Det ingår i seviceavtalet
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]