Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att bilen tror att den ska krocka när man passerar Tomtebodakurvan i norrgående riktning verkar hända oftare än att det går felfritt om man läser här på forumet. Detta gäller i alla fall den förra "generationen"(V60, V70 mfl). Det ska bli intressant att se hur det blir när jag byter till nya V60 som även styr undan...

.
ThomasT skrev: mån 02 jul 2018, 12:27 Att bilen tror att den ska krocka när man passerar Tomtebodakurvan i norrgående riktning verkar hända oftare än att det går felfritt om man läser här på forumet. Detta gäller i alla fall den förra "generationen"(V60, V70 mfl). Det ska bli intressant att se hur det blir när jag byter till nya V60 som även styr undan...

.
Men han som startade tråden har ju en ny XC60 (antar jag) och den verkar iaf "bara" bromsat, och inte styrt undan. Den har ju funktionen att styra undan också. Men det är klart, det kan väl bete sig olika beroende på vad den tror att den ser.

Lite otäckt är det iaf. Men jag har lyckats att låta bli att tänaka på det, trots att jag bara kört 5 dagar och 50 mil med min nya XC60. :P
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]