XC90-T8 20216 30.000 mil, dela lite erfarenheter vid dessa mil.
Postat: fre 27 jun 2025, 09:49
Överdriver lite, min har gått 28500, import från Holland, för jag gillar långmil, har goda kontakter på volvo, och egen bilverkstad.
ERAD bytt 1 gång på bilen vid ca 10.000, kopplar in och ur mjukt och fint, förutom vid tungt släp.
Vid full laddning visar "gissometern" 28km, jag kommer 23km.
Bryter fint när batteriet är slut, MEN när jag har under 50% kvar och belastar hårt, bryter den ibland abrupt, lite hårt, in och motorn går ca 1 minut för att driva och ladda., sedan över på batteri igen.
När jag drar tungt, ca 2.3ton, går den fint på el när det är plant, men jag kopplar in motorn, konstant 4-hjulsdrift, vid backar och acceleration. annars bryter den in hårt igen.
Knappen för att "kontrollera belysning släpvagn" fungerar bara ibland, känns som mjukvara.
Kompressonr går nästan konstant vid laddning för att kyla batteriet, sätter alltid in kabeln efter körning.
Lagat ratten, lite skador på "lädret"
Vad har ni för roliga egenskaper på era långmilar T8:or?
ERAD bytt 1 gång på bilen vid ca 10.000, kopplar in och ur mjukt och fint, förutom vid tungt släp.
Vid full laddning visar "gissometern" 28km, jag kommer 23km.
Bryter fint när batteriet är slut, MEN när jag har under 50% kvar och belastar hårt, bryter den ibland abrupt, lite hårt, in och motorn går ca 1 minut för att driva och ladda., sedan över på batteri igen.
När jag drar tungt, ca 2.3ton, går den fint på el när det är plant, men jag kopplar in motorn, konstant 4-hjulsdrift, vid backar och acceleration. annars bryter den in hårt igen.
Knappen för att "kontrollera belysning släpvagn" fungerar bara ibland, känns som mjukvara.
Kompressonr går nästan konstant vid laddning för att kyla batteriet, sätter alltid in kabeln efter körning.
Lagat ratten, lite skador på "lädret"
Vad har ni för roliga egenskaper på era långmilar T8:or?