Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1575277
En högtalare i höger bakdörr är trasig (skorrar som den är sprucken) och jag ser att det finns uppgraderingskit hos t.ex. BRL som inte är så mycket dyrare än original på bildemontering.
Dock behöver jag förstå vilken stereonivå min bil har. Att jag inte har B&W vet jag ju men vad finns det för andra nivåer? Skulle gissa att jag har den lägsta. Bilen har enligt carinfo ”momentum, advanced edition”.
Övriga tips på vad som kan uppgraderas enkelt uppskattas.
Bilen är en S90 -18 D3.
Användarvisningsbild
av bem
#1575278
På min V90 MY22 så står det Harman Kardon på högtalaren ovanpå instrumentpanelen och på främre dörrhögtalarna.
Det något enklare ljudsystemet i Volvo kallas High Performance. Mellanklass ljudsystem kallas Harman Kardon. Det bästa och dyraste kallas Bowers & Wilkins. Tror man behöver upp på utrustningsnivå ”Inscription” som det hette förr innan Harman Kardon ingår. Eller så kunde man säkerligen lägga till Harman Kardon som tillägg mot ett högre pris på den lägre utrustningsnivån om man ville.
Se bilder nedan på mina högtalare där det står Harman Kardon.
Bilagor
IMG_3301.jpeg
IMG_3301.jpeg (3.96 MiB) Visad 341 gånger
IMG_3302.jpeg
IMG_3302.jpeg (3.6 MiB) Visad 341 gånger

Går ju att byta bara själva gummit med […]

Nytt avgasrör B234F

Besiktigat 745-an idag. Blankt papper (så kl[…]

Tack! :-) Nej det är jäkligt dål[…]

Både och iofs, men i det här fallet &a[…]