Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 246
#1575223
Letar efter en bra, helst liten och priset är inte hugget i sten..huvudsaken att den är bra.
Kameran ska sitta fram.
Vill fortsätta ha kamera för att slippa vagnskadekostnaden, försäkringsbolagen är jävligt snabba med att ge båda skulden, och det är jag inte det minsta sugen på att betala när slarvern i den andra bilen är solklart skyldig.
Tyvärr mer regel än undantag att bolagen ger båda skulden...helt skruvat!!

Så tips på sjyst dashcam mottages gärna ///
av Xanthopteryx
#1575230
Nextbase 622GW med tillbehöret bakre kamera.
Funkar bra tycker jag. Lite yxigt ibland i appen men du kan också bara stoppa in minneskort i datorn.
Vidvinkel så man ser mycket fram men därmed är regskyltarna ibland svårlästa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1575232
Kör Blackvue så jag gillar de samt att de sitter fast på tvären i framrutan eller hur man nu kan beskriva det

viewtopic.php?f=22&t=112852&hilit=Bilkamera&start=580

Vår går även koppla telefonen när den är igång om man vill föra över något men det går säkert på flertalet idag men va väl lite mer ovanligt när jag köpte denna
Användarvisningsbild
av Jefe
#1575411
Använder Blackvue DR750S Och är nöjd med den.
Mycket lätt att installera själv både främre och bakre kamera.
Skulle ha valt en 4K i dag om jag köpte nytt för lite bättre skärpa
på filmerna.
av Xanthopteryx
#1575415
Här finns ett exempel på film från framkameran på Nextbasen jag har.
Originalkvalitet men har mutat ljudet på grund av tjatter i bilen. Man kan få information överlagrad om position med mera.

Hoppa fram till cirka 50 sekunder och kika till slutet. En aviär studie i närbild...

Notera vidvinkeln. Hela motorhuvens bredd syns.

Länken slutar fugera om 30 dagar:
https://easyupload.io/jqsiyq
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sewen
#1575532
Har också vart sugen på kamera. Försökte motivera köp för mig själv på samma sätt som du (få ned självrisken vid ev påkörning) men landade i att den kameran jag ville ha inte skulle betala sig. Skaffade OKQ8 självriskeliminering för 75kr/månad istället. Och den funkar ju även när det är jag som tappat mig. ;-)

@Malmstroem , Jag vet inte om du syftar på[…]

Gissningsvis så är det en kloss som r[…]

En fråga om E85 i V70 -04

Ja blandar 60/40 i min 97a, ren 95 förbr 0.[…]

Tankade i helgen för 16,69 kr på ST1. D[…]