Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1574117
Hej,

Har fått problem med min MY24 efter senaste uppdateringen.

Bilen tappar följande inställningar varje gång jag stänger av den:
* Alla inställningar för platstjänster slås av
* Laddplattan för telefonen slås av
* Trots att mobilen är tillagd så kopplar den inte längre upp automatiskt - det måste göras manuellt.

Så varje gång jag startar så måste jag manuellt slå på platstjänster, starta laddplattan och koppla upp telefonen. Lätt irriterande.

Är det någon annan som har fått samma problem?
Tror ni att en fabriksåterställning kan lösa problemen?

//Mr T
#1574139
Prova först att starta om Google infotainment genom att hålla nere den avlånga knappen under centerdisplayen. Håll den inne i ca. 20 sekunder och släpp sen knappen. Vänta en stund tills systemet startat om och displayen visar "hemskärmen" igen. Prova sen det som inte kommes ihåg det du beskriver. Om inte det hjälper låter en fabriksåterställning med allt den drar med sig som en vettig sak. Om inte det hjälper får du väl ta bilen till en Volvoverkstad och beskriva/visa problemet så de kan felanmäla till Volvo Cars så det kan komma en rättning i någon framtida version av mjukvaran.
Sen finns en annan självhjälp också:
Håll in defrosterknappen i cirka 5 sekunder tills SOS-knappen börjar blinka i taket. Kan fixa problem med internetanslutningen eller GPS-signalen.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
#1574213
Nu tror jag att jag har löst problemet.

Min profil var inte aktiv i AAOS - vilket är lite konstigt då det är den enda profilen som finns. Men jag fick iaf ett felmeddelande rörande profilhanteringen och då noterade jag att min profil inte var aktiv. Jag aktiverade då den och sen verkade det hela fungera. Mysko men skönt att det gick att lösa så enkelt.
#1574223
Mr T,
Härligt det löste sig. En bil är snart mer komplicerad än en vanlig persondator vad gäller inställningar och beroenden hit och dit, internetanslutning, konton, profiler osv. Tog ett tag innan jag vande mig vid min MY22 V90's inställningar och så. Att man helst behövde knappa in ett Google-konto för att få mest optimal funktionalitet i systemet var ingen självklarhet att fatta för mig i början. Men infotainmentsystemet är ju Google infotainment så...

Funderar på hur jag på bästa s&au[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]