Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KILLEN
#1571937
Hej!
Är i startgroparna att installera en ctek indikator eylet.
Men vilka jordpunkter kan jag använda?

Har markerat några på bilden. Röd vet jag funkar (bortsett från att jag inte kan skruva fast nått i den)

Vad tror ni om det jag markerat blått och grönt?

Eller har ni andra förslag?
IMG_1647.jpeg
IMG_1647.jpeg (935.33 KiB) Visad 992 gånger
av KILLEN
#1572050
mikkiz skrev:Visa gärna hur du löste det när du e klar å fått det å fungera. Funderar oxå på en sån..
Självklart.

Mätte precis med multimetern. Vart som konfundersam när röd markering gav inget utslag mellan pluspol och röd markering. Det är ändå den som Volvo säger skall användas som jord vid hjälpstart/laddning.
Fick bara utslag på blå och pluspol.
av KILLEN
#1572156
binkie skrev:Den blåa är plus och den gröna är en kass jord. Den röda är perfekt. En större ringkabelsko bara.
Plus alltså. Ja då får jag hålla mig borta från den. Tack!

Ja större ringkabelsko var tanken, tills det att jag försökte lossa muttern på den jag markerat röd. Då snurra hela pinnen också ihop med muttern. Så våga aldrig skruva ur mer.
av binkie
#1572158
KILLEN skrev: mån 04 mar 2024, 19:51
binkie skrev:Den blåa är plus och den gröna är en kass jord. Den röda är perfekt. En större ringkabelsko bara.
Plus alltså. Ja då får jag hålla mig borta från den. Tack!

Ja större ringkabelsko var tanken, tills det att jag försökte lossa muttern på den jag markerat röd. Då snurra hela pinnen också ihop med muttern. Så våga aldrig skruva ur mer.
Bara att skruva ur den. Alt jorda laddaren på supportbatteriets jordpunkt.

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]

Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]