Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Helleman
#1571438
Xanthopteryx skrev: tor 15 feb 2024, 15:57 Den skall reagera även på vänstra linjen så antingen var den för otydlig (vet ju inte hur det är där men är ju inte helt bra här på sina håll) eller så är det något vajsing med kalibreringen. Gör några fler tester och om det är tämligen tydligt att det skiljer så reklamera det. Kan vara så enkelt som en vanlig kamerainställning.
Då aktiverar man funktionen med dator (då du har garanti så låt verkstad göra) och sedan kör man (verkstad i detta fallet) på vägar med tydliga linjer tills bilen är nöjd.
Kan vara värt att vänta in att det blir bra underlag för det, men reklamera redan nu så det finns skriftligt.
Jag testade på vägen hem samma dag och då reagerade den på mittlinjen faktiskt. Lite konstigt att den missade det på vägen till jobbet. De linjerna är väldigt tydliga.
Har inte kört bilen sedan denna dagen då jag har en annan bil med utgående leasingavtal på, så Volvon har mest fått stå. Men snart blir det Volvon för hela slanten och då ska jag hålla koll på hur den beter sig med linjer och huruvida den drar till höger igen. Jag ska helt enkelt samla på mig lite mer data. 😊
av Helleman
#1571439
III skrev: tor 15 feb 2024, 21:12 Går inte den funktionen att stänga av på den modellen, jag har stängt av det på V60 då vägen där jag åker har mycket vägarbeten så jag blir tokig när det tycker i ratten så ofta då bilen läser linjer som jag måste strunta pga vägarbeten.
Jo det går att stänga av när det blir störigt, men ofta tycker jag det är skönt att ha det påslaget om väglaget tillåter det.
av sweborn
#1571948
Givet det du skriver låter det potentiellt jobbiga problemt som mikrovibrationerna. Lite av en Volvosjuka som exemplaret inte blir av med, såvida det inte skulle vara tur att det är obalans i hjulen. Hade lämnat tillbaka exemplaret, inte minst med tanke på övriga problem dessutom, och enbart tagit ett annat exemplar efter provkörning utan mikrovibrarioner.
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]