Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Swehiort
#1570096
Min v90 behöver stå ett par månader utomhus innan köparen hämtar den, och jag vill skydda den.

Någon som har tips på bra bilkapell som passar?
av KalleJ
#1570098
Funkar dåligt när temperaturen skiftar och det regnat osv. Håller fukten kvar innanför.
Större partytält hade nog funkar bättre nästan :P
Användarvisningsbild
av Swehiort
#1570101
KalleJ skrev:Funkar dåligt när temperaturen skiftar och det regnat osv. Håller fukten kvar innanför.
Större partytält hade nog funkar bättre nästan :P
Kan tänka mig det, men jag är mest ute efter att det inte blir så dammigt och slippa fågelskit och annat på lacken.
Användarvisningsbild
av js1
#1570104
Kommer den stå ute i blåst ska du absolut inte ha något som ligger emot lacken. Det kommer att nöta minsta lilla det rör sig i vinden.
Användarvisningsbild
av V9097
#1570106
Swehiort skrev:Min v90 behöver stå ett par månader utomhus innan köparen hämtar den, och jag vill skydda den.

Någon som har tips på bra bilkapell som passar?
Jag köpte ett på Mekonomen som jag blev nöjd med, dock till en 740. Vet inte om om det har en större modell som kan fungera för V90.

Kapellet är väldigt mjukt på insidan. Se till att bilen är så ren som möjligt innan du lägger på kapellet för att undvika repor. Bra om man är två personer så är det lättare att undvika att kapellet hamnar på marken och man får med något gruskorn eller liknande.
av least
#1570117
MInsta felpass på kapell och du kommer att ha gott om repor i lacken.
Som andra skriver, skippa kapell.

Flera månader innan köparen hämtar bilen?
Då är det viktigt att köparen har tagit bilen i besittning, annars kan den i värsta fall utmättas för skulder som säljaren har till Kronofogden.
TS har troligen inga skulder, men vet köparen detta?
Användarvisningsbild
av bem
#1570164
Kanske blir billigare hyra bilplats inomhus (kallt). Ungefär som hyra båtförvaringsplats. Beror lite på var du bor hur dyrt det kan bli för några månader. Värt kolla upp i alla fall.

Bytt bakfjädrar på min XC60, enkelt.

Har läst tråd på annan Volvo, det[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ar[…]

Clean Zone Interior Package

Tjena. Jag har försökt labba med den fun[…]