Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
#1569911
Hej
Får inte igång min Spotify-app. Har avinstallerat och installerat om. Har återställt systemet. Har försökt med internetuppkoppling med 4g-router. Inget hjälper. Fastnar i läget som bilden visar. :-(

Det började med att det visserligen gick att lyssna men bara på den spellista som var vald. Alla andra val var inaktiva.

Tar med stor tacksamhet emot hjälp med detta problem. :-)

Hälsningar
Henry
Bilagor
Spotify24W.jpg
Spotify24W.jpg (433.62 KiB) Visad 878 gånger
av uniformerad
#1569912
Har precis samma problem, och gjort samma åtgärder, inget har hjälpt.
av kebabpizza
#1569913
Verkar som att fler har problem med Spotify just nu.
viewtopic.php?f=86&t=179067

För övrigt, har det fungerat tidigare?
Testade själv för några år sedan i min då tre år gamla V90 -18, men det strulade bara, mycket lagg och ständiga nerkopplingar och då påstods det att hårdvaran i tidiga SPA-bilar helt enkelt redan var utdaterad.
#1569915
Tack för tipset om tråden. Detta verkar vara större är något hos min bil. Volvo får väl sätta någon god kraft på att lösa det. Det handlar ju om rätt många fordon tillika kunder.

Har Google i min andra Volvo och där fungerar det tack och lov. :-)
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
#1570022
Samma här. Tråkigt.
Spotify spelar den pågående låten eller listan samtidigt som det snurrar och tänket i evighet.
Man kan byta låt/lista via sin telefon, men man blir inte av med felet.

Hoppas på en snar lösning
av Helleman
#1570165
Ny Volvoägare här. Har samma ”problem” med Spotify-appen i bilen, men trodde det berodde på att jag inte har något simkort i bilen utan endast kör med telefonen.
Har ni simkort i era bilar eller ska det fungera ändå med endast telefonen parkopplad?

Mitt funkar iaf om jag kör Spotify på telefonen och streamar ljudet via bluetooth, alternativt kopplar telefonen med sladd och kör Apple carplay.
På min förra bil hade jag trådlös Apple carplay, men enligt Volvohandlaren har Volvo inte detta, iaf inte på min bil (V90 2021).
#1570231
Om du inte har SIM-kort i bilen så måste du koppla upp med antingen en mobil router eller med din telefon. Jag har testat båda och felet ligger tydligen i samspelet mellan bilens hårdvara/mjukvara och appen. Någon form av uppdatering behövs.

Att spegla telefonen alternativt köra via bluetooth är ju en annan sak. Dock löser det inte grundproblemet med bilens egen Spotify-app
av Helleman
#1570232
Aha, ok, så det räcker (när det fungerar) att koppla upp sig med mobilen?
Bra att veta om en uppdatering kommer och löser problemet. Isf slipper jag köra apple carplay via sladd hela tiden. 😊
Clean Zone Interior Package

Väcker denna tråden igen. Har en V70 f[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]

Bränslepump finns på bensinmodellerna,[…]