Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hogfeldt
#1568657
Jag gick från en V70 där jag hade elektrisk baklucka, öppna med nyckeln och stänga med knapp på luckan. Sjukt smidigt. Sen bytte jag till en V90 med all teknik man kan tänka sig. Men bakluckan lämnades från att uppgraderas för personen som beställde bilen första gången.
Jag undrar om det ens går att installera i efterhand. Förstår att det kan kosta en del. Volvo behöver installera mjukvara dessutom så jag tror inte man kan göra det själv.
Någon som vet hur man kan gå tillväga?
av perhall
#1568682
Jag skulle nog bara bita ihop och tänka att det gick bra utan förr och på nästa bil är det nog standard. Tror det är jättedyrt och ärligt, hur jobbigt är det att öppna-stänga bakluckan manuellt?
#1568691
Vår bil är hämtad september 2017, årsmodell 2018.
Man bytte motorer på garanti på grund av missljud, under tidigt skede (typ första året tror jag) och sedan inga bekymmer.
Det bara fungerar helt enkelt.

Man kan ju kolla om det finns en kontakt att plugga in motorerna i (antagligen finns det) och köpa/låna från skroten för att se om de snurrar när man öppnar luckan.
av least
#1568761
ABY skrev:Rätt värdelös funktion och strular nog mest på bilar som är äldre än 4-5 år.
Knappast värdelös, i så fall skulle inte de allra flesta kombibilar ha detta...
Men det måste vara otroligt ovanligt att en V90 saknar detta.
#1568771
jag skulle nog säga att det är vanligt att bilar saknar elbaklucka./elmanövrad). Det var antingen inbakat i "inscription" eller något paket eller så fick man välja som tilval som kostade 5900kr ish.
av least
#1568796
UnleashFusion skrev:jag skulle nog säga att det är vanligt att bilar saknar elbaklucka./elmanövrad). Det var antingen inbakat i "inscription" eller något paket eller så fick man välja som tilval som kostade 5900kr ish.
Du har rätt. Jag tänkte fel, jag tänkte att bilen i denna tråden var en Cross Country.
Dra släp XC40

Jo då har jag dragit ett 1300kg kåpsl&[…]

XC90 eller V90CC

Funderar på att byta in min V90 till en nyar[…]

Brainys V60

Vet ej, men det lustiga är att när jag h[…]

Missljud V60 D4 - 2019

Jo verkstan hittade när dom felsökte.