Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1563860
Hej!
Jag har köpt en V90 MY2017 och vill få igång CarPlay, Android Auto är ett plus men inte nödvändigt då jag blivit iPhone användare nyligen. Jag har försökt i flera omgångar få uppdateringen gjord via Bilia men de strular bara.

Lång historia:
Från början hade bilen bara en USB port och jag har ju läst flera personer här på forumet som fått in CarPlay men bara en USB trots att Bilia säger att de ej går. Ringde runt till flera Bilia anläggningar i Stockholm och försökte få dem att aktivera CarPlay men alla sa bara att de inte vill göra det och att det inte går. En sa till slut att jag kan köpa USB satsen med 2 portar själv och installera för att komma billigare undan.
Hittade portarna för 600 pix från England och bytet tog ju 3 min. Var väldigt nöjd. Bokade tid hos Bilia och tänkte att nu kan dem inte klaga. Men då skulle dem ha 2000 kr för att programmera USB portarna så det hade ändå blivit 4000 kr+ och jag hade inte fått Android Auto heller enligt dem. Så rätt trött på Bilia nu, vet inte hur många timmar jag lagt på detta.

Finns det någon annan verkstad än Bilia som kan tillgängliggöra CarPlay?
Tack på förhand!
#1563881
På min förra V60 försökte jag aktivera Smartphone integration som är för både Apple och för Android men det funkade inte speciellt bra , köpte dubbelt USB på skroten för ett par hundra installerade själv och ny laddning fungerade superbt

Jag gjorde mjukvara uppdateringen på en lokal verkstad (MECA)
#1563887
Har köpt och monterad dubbel-USB inkl. kabel själva (hela mont.-satsen enl. Volvo Accessories) och åkte in till lokala Volvo-ÅF för enbart programmeringen. Kan vara så att ev. även andra verkstäder kan programmera med rätt utrustning. Utöver Vida (Volvo original) så finns det flera Verkstadsdatorsystem från Bosch, Hella/Gutmann, mm. som kan koppla upp sig mor tillverkarna och programmera.

Skickat från min SM-S916B via Tapatalk

#1564942
Hej! Beställde o monterade två portars usb-c i min V90. Trodde att laddningen skulle fungera utan programmering men icke. Är det fel på enheten eller måste även laddfunktionen aktiveras på volvo? Ingen idé att åka in o uppdatera till carplay ifall enheten inte fungerar. Nån som vet?

Tack! :) 12 dagar får ses som helt ny hos […]

Som jag nämnde-kolla ärvärderna p&a[…]

Har samma dimension och hade också Nokia hak[…]

Problem underrede framstol 740 88a

Jodå. Tack för tipset. Problemet ä[…]