Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1573664
SundanceKid skrev: mån 18 mar 2024, 06:54 Jag är fruktansvärt nöjd med mitt B&W i min xc90 2022 men då har jag den sista Sensus XC90 vilket jag är glad för i många fall.
Du har väl en massa finjusteringsmöjligheter för ljudsystemet i inställningarna för ljudet i centerdisplayen gissar jag, eftersom du har Sensus infotainment. Har sett Volvobilar som har Google Infotainment och Bowers & Wilkings ljudsystem och det är inte alls mycket att finjustera i inställningarna. Troligen därför man inte kan justera till ett ljud man är riktigt nöjd med i de senare med Google infotainment och B & W?
Volvo vill förenkla alltmer, Volvo Cars själva säger så här om B & W: "Vi strävar alltid efter att du som användare ska behöva göra så lite som möjligt."
Källa: (texten till höger på sidan du kommer till via länken nedan):
https://www.volvocars.com/se/edit/artik ... lkins-tips
av Kingcool
#1574027
HeavyMetal skrev: fre 15 mar 2024, 21:25
Kingcool skrev: fre 15 mar 2024, 19:33 Tycker också att ljudet från vårt B&W system I vår XC90-MY22.5 är rätt dåligt med tanke på prislappen. Kan även hålla med om att det är dåligt ljud i baksätet kvittar vilken inställning man väljer..
Nu ingick det i vår pro edition, men hade aldrig valt till det annars..
Menade du HK som tråden handlar om? Eller är B&W också dåligt med AAOS?
Var nog förvirrad när jag kommentera, men vi har B&W som körs med Sensus. Låter inte som ett 40k+ system..

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]