Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
#1539531
Känns lite som självmord om man tar bort den finaste Volvo modellen i hela historiken. Snart kommer vi att köra 3 volvo modeller med högst 2 utrustningspaket med el motor utan ngn fines.
Jag behåller miv V90CC tillsvidare. Fantastisk bil.
av perhall
#1539568
Håller med om att V90CC är väldigt lyckad (60 säkert också, men har inte kört någon). Vanliga V90 alldeles för låg, för egen del gillade jag aldrig XC70, tycker den hade dålig väghållning och rätt fula plastsköldar, V90CC är mycket bra. Synd den försvinner...
av Cokeisit
#1570833
Det börjar bli dags att byta bil nu.

Någon som kan rekommendera någon modell hos någon annan tillverkare som påminner om en V90 CC?
av Lövet
#1570834
Cokeisit skrev:Någon som kan rekommendera någon modell hos någon annan tillverkare som påminner om en V90 CC?
Audi A6 Allroad, Mercedes E-klass Allterrain.
av Lövet
#1570839
perhall skrev:Yes men A6 Allroad är lite trist tycker jag. Nya E är säkert fin men jättedyr.
De framstår överlag som rätt omoderna vid det här laget men vill man ha kombi med gummistövlar finns inte så mycket annat
Användarvisningsbild
av sewen
#1570850
Är nöjd med vår CC men hade helst haft nån form av eldrift så har börjat kikar runt lite efter nåt likvärdigt storleks- och framkomlighetsmässigt. Inget nytt utan typ från 2021 för att komma ned i pris.
Land Rover erbjuder nu 100 tuss extra för inbytesbilen så spanade där. Men jäklar asså! Trots att bilarna (Defender med phev) gått över 5000 mil så är de ju dubbelt så dyra som en motsvarande CC. Kostade runt 900' och då hade de inte ens panorama, hud, massage mm. Diffspärrar är tydligen dyra.

Det tror jag också. Lagerrensning.

Byta hjullager xc70 -10

Nej inte om du byter lager på bakaxel. Men […]

OM RYSSEN KOMMER

Om du fick den summan i handen, hur skulle du anv[…]

Hej alla. Jag funderar på att köpa dem […]