Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1535781
Bodde jag i de delar av Sverige det brukar bli riktig vinter och kallt vete katten om inte bensinvärmare är tryggast? De kan strula de med men har man bara bränsle i tanken brukar den allt hosta igång både vid start via mobilen eller under körning (automatiskt när det behövs). Nackdelen är man känner sig lite miljöbov när man vet avgaserna från bränslevärmaren går ut orenat men det är en annan diskussion, om man bortser från det tycker jag bensinvärmaren på min V90 T6 Recharge MY22 early funkar väldigt bra. Men jag hade inte sagt nej till en elvärmare om min bil hade haft 18,8 kWh hybridbatteri (men jag har bara 11,6) för jag bor i mellansverige där det inte längre är vargavintrar.
#1535786
Bränsledrivna värmare är inte vidare hälsoskadliga, de förbränner inte under högt tryck eller hög omgivande temperatur.
Närmast att jämföra med ett trangia-kök, eller i viss mån en gasolgrill/värmare.
Nackdelen är dock att man inte kan värma bilen i ett slutet kallgarage.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]