Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1534545
Tack för ditt engagemang!

Volvo-id't skulle läggas in under Inställningar/Profiler/Konton och det har jag gjort nu.

I Frågor och svar avseende VolvoCars-appen på Volvocars.com står att man också ska aktivera datadelning, men den möjligheten hittar jag inte. Däremot är "Synkronisera data automatiskt" aktiverat på Inställningar/Profiler/Konton. Men om jag går in på raden för mitt Volvo-id står att "Synkronisering har inaktiverats för alla objekt". Förvillande och det går inte att ändra detta såvitt jag kan se.

Ja, jag ser en anslutning på samma sätt som på din bild.

Ska kolla med säljaren imorgon om HotSpotDrive.
Användarvisningsbild
av bem
#1534555
Du kan även logga in även i Volvo ID Portalen (välj Sverige, Svenska, Logga in) och kolla du aktiverat det du vill ha aktiverat:
https://volvoid.eu.volvocars.com/Account
Se länken Integritetsinställningar.

Tror det är samma sak du kan kolla i Volvo Cars appen under "Gubben" längt ner till höger i appen, sen Sekretessinställningar.

Sen finns en massa i bilens Inställningar vad olika appar får och inte får göra. Det kan vara bra att gå igenom allt det.
#1534841
Har kollat sekretessinställningar i VolvoCars-appen och datadelning för VolvoCars-appen är aktiverat.

Säljaren hade aldrig hört talas om HotSpotDrive och han visste inte vad JagRullar är.

Har hittat en massa appar via CenterDisplayen, men har inte tagit mig tid än att gå igenom dem.

Nu har internet fungerat 4 dagar i rad. Fantastiskt!
Användarvisningsbild
av bem
#1534858
Säljaren kanske är ny?
Men Volvo årsmodell 2022, och det är ju inte så länge sen, hade Telekom Hot Spot Drive abonnemang för internetanslutning. I 4 år, gratis. Jag använder det ju.
Säljare kan förstås inte veta allt.
Kör du vidare nu med den internetanslutning du har och njut av bilen och kanske installera Spotify appen i bilen och njut av lite favoritmusik i bilen. Har du Harman Kardon ljudanläggning i din Volvo, eller kanske värstinganläggningen Bowers & Wilkins, kan du få riktigt vackert ljud i bilen. Hoppas ni får många problemfria mil med bilen. Jag har nu kört 1600 mil med min V90 T6 Recharge. I stort sett problemfritt, många av milen på ren el, Pure körläge, tyst och behagligt.
#1534871
Han säger att han sålt många bilar och aldrig varit med om att någon får de problem som vi råkat ut för.
Jag ska kolla med expertteknikern nästa vecka om HotSpotDrive.
Har laddat ner Spotify, men så fin anläggning har vi inte.
Tack för all hjälp!
#1536889
Här kommer lite uppdatering på mitt problem:
Bilen var inlämnad hos en av Bilias experttekniker 28/3 - 30/3.
Styrenheten Vehicle Gateway Module (VGM) hade lämnat många felmeddelanden, så han bytte den och kontrollerade kablaget dag 1. Dag 2 var internet ur funktion igen.
Efter diskussion med VolvoCars bytte han TCAM-modulen, som är en antenn, som sitter i taket. Då måste man också radera VolvoCars-Appen, ladda ner den på nytt och koppla ihop den med bilen igen.
Internet har fungerat efter dessa åtgärder.
Användarvisningsbild
av bem
#1536913
Härligt att verkliga orsaken lokaliserades till slut.
Happy surfing, eller happy interneting om man kan säga så.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]