Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pholm
#1533856
Har nu fått 2.7 installerad via OTA. Det skulle ta upp till 1.5h men tog 24 minuter. Man kan ju undra om något missades.... ser ingen skillnad mot 2.6. Jag har 5.24.0 av appen. Trots detta ser jag inte elförbrukning, regenerering eller bensinförbrukning i körjournalen. Bilen togs ut i februari 2022 och fortfarande är softvaran bedrövlig.
av 170KJ
#1533858
Samma för mig. Volvos kommentar kring "ökad tillgänglighet för förarstödsfunktioner" hade man ju hoppats på skulle innebära att man kunde aktivera/avaktivera pilot assist via rattknapparna men icke...
av LJN
#1533942
170KJ skrev:Samma för mig. Volvos kommentar kring "ökad tillgänglighet för förarstödsfunktioner" hade man ju hoppats på skulle innebära att man kunde aktivera/avaktivera pilot assist via rattknapparna men icke...
+1 på det och jag saknar även funktionen att stänga av ut- och invinkling av sidospeglar. Vintertid ställer detta till problem då och då beroende på vädertyp. Har Volvo någon e-post kontakt för konsumentåsikter och förslag på förbättringar?
av Camelen
#1533949
Nu fungerar det inte att starta klimatet i bilen från appen efter 2.7 för mig. Varken direkt eller via timer.
Användarvisningsbild
av bem
#1533953
LJN skrev: mån 13 mar 2023, 10:33
170KJ skrev:Samma för mig. Volvos kommentar kring "ökad tillgänglighet för förarstödsfunktioner" hade man ju hoppats på skulle innebära att man kunde aktivera/avaktivera pilot assist via rattknapparna men icke...
+1 på det och jag saknar även funktionen att stänga av ut- och invinkling av sidospeglar. Vintertid ställer detta till problem då och då beroende på vädertyp. Har Volvo någon e-post kontakt för konsumentåsikter och förslag på förbättringar?
Fanns en mailadress till supporten förr (som jag använt) men de har tagit bort den från sin sida Kontakta supporten ser jag nu. Men du kan ju prova ringa eller chatta med Volvo supporten:

https://www.volvocars.com/se/support/contact-us

Rätta vägen in är som jag blivit upplyst av Volvo support är att anmäla fel till sin Lokala Volvo verskstad.
Så får man hoppas de tar det vidare in till rätt kanal hos Volvo. Feedback/förslag: Kolla om det finns nåt i Volvo Cars appen du kan använda för att skicka in förslag eller Fedback. Har för mig jag sett nåt sånt i appen under "pratbubblan".
av Hagge310
#1533959
I Volvocars appen och symbolen pratbubblan som finns längst ned så finns alternativet "kontakta oss" och där brukar jag välja "kontakta oss via e-post". Där lämnar jag mina synpunkter och de brukar vara hyfsat bra på att återkoppla. Till och med ringt upp mig en gång.

Skickat från min SM-G781B via Tapatalk

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]