Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1536041
pholm skrev:Nu har det hänt igen. HUD borta och tomt i förardisplayen. Befinner mig i Spanien så det blir kul att köra hem så småningom utan HUD :-(
Vad är problemet? Klarar du inte att köra utan ....

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk

#1536051
Cox skrev:
pholm skrev:Nu har det hänt igen. HUD borta och tomt i förardisplayen. Befinner mig i Spanien så det blir kul att köra hem så småningom utan HUD :-(
Vad är problemet? Klarar du inte att köra utan ....

Skickat från min SM-A528B via Tapatalk
Dryg du är. Problemet är väl att grejerna i bilen ska funka eller vad menar du?
Finns ju massvis med funktioner man kan köra utan och som bilar historiskt saknat men som man gärna vill ha och kanske har vant sig vid: bilstereo, ac, sätesvärme, innerbackspegel, karta, centrallås, blinkers, säkerhetsbälten för att nämna några.
#1540697
Nu har verkstaden efter 3 månader bytt kablage och 2.8 är installerat. 2.8 utlovades som en major release men det blev bara en tumme: optimering av drivlinan. Det jobbas på en större release men det har Volvo sagt sedan hösten 2022. Man kan ju hoppas att den går genom QA innan den släpps.
#1551458
Nu på morgonen när jag startar bilen är HUD och karta i förardisplay borta. Är det byte av kablage som gäller enligt tidigare inlägg i denna tråd eller har någon av er som har samma fel fått det åtgärdat på annat sätt?
Volvo XC90 T8 MY -23
Uppföljning mjukvara 2024

Jag fick ner version 3.0.3 till min bil idag. Ska […]

Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick en […]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]