Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sewen
#1530222
Eftersom alla moderna Volvobilar alltid lyser bak är det inte ett problem. Problemet är som sagt istället att DRL fram slår om till halvljus för tidigt. Har aldrig mött en Volvo där jag upplevt ljuset i torshammaren för svagt/svårt att se. Ju mörkare det är ju tydligare syns den ju!
Vet inte om tex @Xanthopteryx eller nån annan verkligen mött en Volvo där DRL synts så dåligt att det varit trifikosäkert men om så är fallet borde Volvo kanske kräma på med lite mer ljusstyrka i torshammaren. Men då kommer väl samma personer gnälla på att det bländar, och blir trafikosäkert av den anledningen... :party:
#1530243
Nu säger jag inte att det är trafikoskert med VOlvo men jag ifrågasätter starkt DRL. Det finns liksom ingen anledning till att ha det på bilarna i dag.
Och det är på så sätt ett ickeproblem om halvljuset slås på 'för tidigt'. Bättre för tidigt än för sent.
Användarvisningsbild
av sewen
#1530527
Xanthopteryx skrev: Det finns liksom ingen anledning till att ha det på bilarna i dag.
Detta är absolut ingen sanning utan en åsikt av flera..
Jag tycker som jag svarade i nåt inlägg högre upp: "Vitsen är att torshammaren ska framhävas som ju är ett tydligt designelement hos dagens volvobilar."
En nog så viktig anledning om man som tillverkare vill att en konsument ska välja ens specifika produkt framför någon annan.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]