Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1529943
LillaZebranSara skrev: sön 05 feb 2023, 21:20 Nu är jag riktigt sur…
Har en XC40 Pure Electric -23 som förmånsbil i jobbet.
Har inte haft tillgång till körjournalen alls trots att ”Drivers Logg” funnits i displayen en tid.
Allt i appen och i bilen är inställt efter konstens, och återförsäljarens, anvisningar.

Nu har vi anslutit sambons telefon, om hon trots allt skulle vilja låna den nångång…o tror ni inte på fan att hon får upp fliken med körjournalen i sin meny!!
Med läggningar minst en månad tillbaka!

Nu har vi installerat om appen, gjort en ny parkoppling med bilen men inte får jag in det i min telefon inte.
Uppdaterade även telefonen med senaste IOS för säkerhets skull.
Vi har IPhone bägge två, jag en XR och sambon en 13, ska det verkligen ha nån betydelse?? Appen borde ju vara lika??

Nån som har en smart idé?

Blir ett syrligt samtal till återförsäljaren imorgon.. :mad:
Olika versioner av appen i telefonen?
#1529947
Lockis skrev:[quote=LillaZebranSara post_id=<a href="tel:1529888" data-original-title="" title="">1529888</a> time=<a href="tel:1675628414" data-original-title="" title="">1675628414</a> user_id=78816]
Nu är jag riktigt sur…
Har en XC40 Pure Electric -23 som förmånsbil i jobbet.
Har inte haft tillgång till körjournalen alls trots att ”Drivers Logg” funnits i displayen en tid.
Allt i appen och i bilen är inställt efter konstens, och återförsäljarens, anvisningar.

Nu har vi anslutit sambons telefon, om hon trots allt skulle vilja låna den nångång…o tror ni inte på fan att hon får upp fliken med körjournalen i sin meny!!
Med läggningar minst en månad tillbaka!

Nu har vi installerat om appen, gjort en ny parkoppling med bilen men inte får jag in det i min telefon inte.
Uppdaterade även telefonen med senaste IOS för säkerhets skull.
Vi har IPhone bägge två, jag en XR och sambon en 13, ska det verkligen ha nån betydelse?? Appen borde ju vara lika??

Nån som har en smart idé?

Blir ett syrligt samtal till återförsäljaren imorgon.. :mad:
Olika versioner av appen i telefonen?[/quote]

Nej, samma versioner av appen, samma operativsystem, samma inställningar i appen, samma i allt…

Chattat m Volvo Support nu på morgonen som skall lyfta ärendet på nått möte imorgon. Kunde inte förstå varför det inte går.
av Lockis
#1529982
LillaZebranSara skrev:
Lockis skrev:[quote=LillaZebranSara post_id=<a href="tel:1529888" data-original-title="" title="">1529888</a> time=<a href="tel:1675628414" data-original-title="" title="">1675628414</a> user_id=78816]
Nu är jag riktigt sur…
Har en XC40 Pure Electric -23 som förmånsbil i jobbet.
Har inte haft tillgång till körjournalen alls trots att ”Drivers Logg” funnits i displayen en tid.
Allt i appen och i bilen är inställt efter konstens, och återförsäljarens, anvisningar.

Nu har vi anslutit sambons telefon, om hon trots allt skulle vilja låna den nångång…o tror ni inte på fan att hon får upp fliken med körjournalen i sin meny!!
Med läggningar minst en månad tillbaka!

Nu har vi installerat om appen, gjort en ny parkoppling med bilen men inte får jag in det i min telefon inte.
Uppdaterade även telefonen med senaste IOS för säkerhets skull.
Vi har IPhone bägge två, jag en XR och sambon en 13, ska det verkligen ha nån betydelse?? Appen borde ju vara lika??

Nån som har en smart idé?

Blir ett syrligt samtal till återförsäljaren imorgon.. :mad:
Olika versioner av appen i telefonen?
Nej, samma versioner av appen, samma operativsystem, samma inställningar i appen, samma i allt…

Chattat m Volvo Support nu på morgonen som skall lyfta ärendet på nått möte imorgon. Kunde inte förstå varför det inte går.[/quote]

Jag har ju inte heller fått skiten ännu, troligtvis är det så att man gör stegvis utrullning. Så bara att sitta lugnt i båten tills det dyker upp.
av 170KJ
#1530215
Bytte telefon igår och la till den nya i bilen. Vips så var körjournalen i appen på nya telefonen. Samma version av app på båda telefonerna, Android. Däremot verkar den inte visa korrekt data på resorna. Till och från visas inte på kartan. Eller hur ska det se ut?
av Lockis
#1530217
Fick notis från min app idag att körjournalen var tillgänglig. Hade den inte igår. Samma app version. Alltså kör man troligtvis en stegvis utrullning av funktionen.
Användarvisningsbild
av bem
#1530239
Då har även jag fått Körjournal i min Volvo Cars app (version 5.23.0). Inte dåligt får jag lov att säga. Bravo!
Även lista med historik mjukvaruuppdateringar går att se i appen.
Bilagor
IMG_1279[1].PNG
IMG_1279[1].PNG (471.21 KiB) Visad 335 gånger
IMG_1280[1].PNG
IMG_1280[1].PNG (65.52 KiB) Visad 335 gånger
IMG_1281[1].PNG
IMG_1281[1].PNG (108.83 KiB) Visad 335 gånger
#1530291
Camelen skrev:Du ska logga in på ditt Volvo ID i bilen. Har inget med din profil eller Google att göra. Har för mig att det ligger under integritet och Volvo.
Var tvungen att logga in på "Volvo ID portal" via datorn för att aktivera körjournalen. Gjorde det i söndags. Därefter kunde jag se att den registrerade resan i centerdiaplayen men det var först idag som jag kan se resorna i appen. Den visar dock inte rätt på Elförbrukning och Regenerering i appen. Står <0,1kWh trots att jag kört enbart på el.
Användarvisningsbild
av bem
#1530293
Kollade i "Volvo ID Portal" med mitt konto där och allt var aktiverat redan utom den sista, Serviceplanering. Slog på den med.
Bilagor
Volvo_ID_Portal.png
Volvo_ID_Portal.png (67.14 KiB) Visad 309 gånger

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Leasing bildäck

Hej, Jag och min sambo har leasat bil och lä[…]