Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pholm
#1530381
Jag har V90 T8 MY22 late och 2.6 i bilen och 5.23.2 i appen. Körjournalen visar inte korrekt data och resor tar ibland en hel dag innan de redovisas, så ni som inte har behöver inte vara avis.
Användarvisningsbild
av bem
#1530488
pholm skrev: tor 09 feb 2023, 17:38 Jag har V90 T8 MY22 late och 2.6 i bilen och 5.23.2 i appen.
...
Jag har Volvo Cars app version 5.23.0, i min iPhone. Finns ingen nyare appversion för iOS, har kollat både i min mobiltelefon och på App Store, senaste är 5.23.0 som kom 24 januari 2023.
Kanske finns nyare appversion än 5.23.0 för Android enheter? På Google Play finns Volvo Cars appen som kom 30 januari men det står inget versionsnr på Google Play.
Har du Andrioid mobil, och appversion 5.23.2?
#1530490
Google och Äpplet verkar lägga ut uppdateringar lite inte samtidigt så att säga, så någon kan ibland ha fått en version av en app före någon annan. Kan även hänga ihop med hur servrarna ligger i världen och vilken man råkar ansluta till.
Sedan så kan jag tänka mig att Volvo rullar ut olika beroende på konto så därför kan det kanske skilja mellan olika användare, även på samma bil.
Användarvisningsbild
av Thorssa
#1530744
Jag hämtade ut min V90 T6 i fredags och har körjournalen. Däremot visar den <0,1kWh på alla resor. Misstänker att fler får felaktig förbrukning?

Finns det någonstans i bilen man kan se förbrukningen på el? Jag ser bara på bensin i förardisplayen.
av pholm
#1530830
bem skrev:
pholm skrev: tor 09 feb 2023, 17:38 Jag har V90 T8 MY22 late och 2.6 i bilen och 5.23.2 i appen.
...
Jag har Volvo Cars app version 5.23.0, i min iPhone. Finns ingen nyare appversion för iOS, har kollat både i min mobiltelefon och på App Store, senaste är 5.23.0 som kom 24 januari 2023.
Kanske finns nyare appversion än 5.23.0 för Android enheter? På Google Play finns Volvo Cars appen som kom 30 januari men det står inget versionsnr på Google Play.
Har du Andrioid mobil, och appversion 5.23.2?
Jag har Android och appversion 5.23.2. Gårdagens körning vid 15-tiden är inte redovisad än.... Det finns bara elförbrukning och elektrisk regenering och båda är < 0,1 kWh, ingen bensinförbrukning. Där emot har man lyckats med till och från adresser liksom avstånd.
Användarvisningsbild
av bem
#1530890
Thorssa skrev: sön 12 feb 2023, 16:31 Jag hämtade ut min V90 T6 i fredags och har körjournalen. Däremot visar den <0,1kWh på alla resor. Misstänker att fler får felaktig förbrukning?

Finns det någonstans i bilen man kan se förbrukningen på el? Jag ser bara på bensin i förardisplayen.
Har V90 T6 Recharge MY22, har mjukvaruversion 2.6 i bilen.
Har aldrig sett elförbrukningen någonstans i förardisplayen eller nån annanstans. Hur många km man beräknas kunna köra på el i en liggande indikator i förardisplayen är vad som bjuds f.n. I min bil.
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]