Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1530697
Hanzon skrev: lör 11 feb 2023, 09:37 Det är just det jag inte behöver göra om du tittar i listan.
Får du papper och info om reg besiktning vid utförd optimering så är det bara att boka en. Annars inte.
av Lockis
#1530975
perhall skrev: tis 14 feb 2023, 19:01 De kollar vid maskinskador och vid större krockar, annars inte...
Och det är vid sådana tillfällen man vill att försäkringen ska gälla ;-)
Är det värt att spara 1200:- och hoppas man inte behöver använda försäkringen? Försäkringsbolaget lär inte betala dig om dem inte behöver...
#1530981
Nu behövde TS tydligen inte som jag förstår det men för de flesta av oss är det ju bara att boka in en registreringsbesiktning :-)
#1531642
Har kört BSR dom senare 8 åren och på min nuvarande står det BSR 259/516 under reg.skylten. När jag besiktigade förra gången frågade hon om det stämde. Dom fick inte godkänna trimmade bilar men har inte utrustning att testa det med. Kommer ju in mängder med bilar som uppenbarligen är trimmade. Jänkare där kompressorn sticker upp genom huven. Finns liksom inte tid att bänka varje bil och inget intresse av det heller. Det tar ju bara 15 min att återställa min bil så blir gnäll nästa gång är det ju bara börja ställa om den inför besöket.
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]