Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kinamicke
#1529071
Laddade ned nya kartor till min Sensus navigation förra veckan, valde att bara ladda ned Skandinavien denna gången.
Installerade kartan i bilen utan problem och vipps så varnar det för fartkameror på fel sida om vägen mot där jag färdas!?
Någon annan som varit med om detta? Går det att fixa till, eller är det bara att vänta till nästa uppdatering och hoppas det fixar sig där?
#1529076
Intressant. Jag har installerat via bilen men har inte varit uppmärksam på fartkameror. Kör mest med Waze och har bilens karta som backup.
Du kan ju testa att dra in hela europa - då skriver den över skandinavien.
#1529077
Min bil har alltid gjort så på vissa platser, alltid samma platser oavsett hur många uppdateringar jag gjort.
#1529132
Är det samma platser så gå in och justera kartan för då är det antagligen kartfel.
Det är Here maps. Du skapar konto, loggar in och justerar där det är fel via Map creator. Inte helt intuitivt alla gånger men jag har fixat felaktig hastighet här till exempel, vilket sedan slog igenom ett antal månader senare.
#1529217
Har samma problem. Skandinavien uppdaterades automatiskt i början av januari och vips så varnar den för samtliga fartkameror på vänster sida av vägen.
#1529221
Det är samma på min V90CC. Det kom efter att version 1406 laddades in automatiskt.
Testade dra in hela Europa version 1410 från USB, men alla kameror visas fortfarande på fel sida.
#1529223
Ni som vet om ställen det är fe på, kolla på Here maps och se om det är rätt i kartunderlaget. Är det rätt där har något annat blivit knas. Är det fel där är det... fel där... Då måste Here (eller du som användare) rätta.

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]

Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]