- tis 14 feb 2023, 14:00
#1530926
Hur länge har du tänkt ha bilen?
Om du tänker byta om 3-4 år så skulle jag säga att T8 är relativt självklar. Den kommer troligen inte att vara dyrare under de åren, och är betydligt roligare.
Har du tänkt ha bilen längre så lutar det i min värld fortfarande mot en T8, men kanske mindre självklart. Äldre hybrider kan komma att bli rätt dyra att hålla rullande. Det är dubbel uppsättning av mycket som kan krångla. Nyare hybrider har än så länge haft bra andrahandsvärde. Om det visar sig att de får problem när de åldras kommer det att ändras. Det är lite som visa varianter av VWs dubbelkopplingslådor. De är svårsålda...
Jag har haft en XC90 D5 i dryga fem år. Jag kommer troligen att ha kvar den i minst tre år till. Jag hoppas att jag slipper alltför mycket strul...
När jag köpte var TCO för D5 rätt mycket bättre än T8. Det gäller inte längre. Det syns också ganska tydligt på registreringsstatistiken. Det blir färre och färre dieslar som säljs.
Om du tänker byta om 3-4 år så skulle jag säga att T8 är relativt självklar. Den kommer troligen inte att vara dyrare under de åren, och är betydligt roligare.
Har du tänkt ha bilen längre så lutar det i min värld fortfarande mot en T8, men kanske mindre självklart. Äldre hybrider kan komma att bli rätt dyra att hålla rullande. Det är dubbel uppsättning av mycket som kan krångla. Nyare hybrider har än så länge haft bra andrahandsvärde. Om det visar sig att de får problem när de åldras kommer det att ändras. Det är lite som visa varianter av VWs dubbelkopplingslådor. De är svårsålda...
Jag har haft en XC90 D5 i dryga fem år. Jag kommer troligen att ha kvar den i minst tre år till. Jag hoppas att jag slipper alltför mycket strul...
När jag köpte var TCO för D5 rätt mycket bättre än T8. Det gäller inte längre. Det syns också ganska tydligt på registreringsstatistiken. Det blir färre och färre dieslar som säljs.