Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1522689
Du kan göra alla standardgrejor till de flesta märken. Som att läsa ut värden på sensorer med mera. Men specialfunktioner kostar.

Det finns andra alternativ men då kostar det årsavgift i stället. Inget konstigt egentligen, de måste ju få in pengarna från något håll.
Att prenumerera ser jag dock som inget alternativ för mig som pillar för sällan, men att slänga 60-80 USD (beroende på märke) i engångskostnad kan jag leva med.

Din äldre variant, kan den fixa parkeringsbroms, kalibrera frontkameran, nollställa batteri, kalibrera vinkelsensorn i ratten med mera?
Användarvisningsbild
av Derank
#1522698
jag har bara använt den till parkeringsbromsen på min xc60 2016, aldrig testat de övriga funktionerna.
av Gelis
#1524078
Nu har även jag köpt en NT710 Funkar hittills klockrent vad jag kan se. Den enda nackdelen är att texten är liten så det blir lite svårt att se vad som står ibland. Klart bättre än Icarsoft men sämre än min Autel MP 808 ts (skrev fel betäckning i förra inlägget). Dock så funkar ju inte Autelen utan abonnemang så ......
BMS en går att nollställa och även att läsa ut samtliga batteridata.
av Gelis
#1526360
Nu har jag provat lite mer. Har haft en felkod på takluckan som säger att den saknar kalibrering. Detta har inte gått att lösa med min Autel (innan prem. gick ut) inte heller icarsoft fixade detta. Gick inte att kalibrera manuellt.
Nu märktes det inget i praktiken men felkoden har stört mig, den gick att radera men kom tillbaka ganska omgående.
Men Foxwellen fixade detta, helnöjd än så länge.
av Gelis
#1526457
Man går in under Service och väljer Window Door & Roof där finns kalibrering/ initialisering av takluckan/ panoramataket. Bara följa instruktionerna på skärmen. Scannern kör luckan i olika positioner under kalibreringen
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1535124
Xanthopteryx skrev:
Köpte den här:
https://www.aliexpress.com/item/1005004737636813.html

Valde Tjeckien som varuhus (under "shipping, More options) då det är EU och inte ger obehagliga överraskningar i form av tull och moms utan priset som står är priset som gäller.
Det står att det ej är spårbart men paketet var spårbart. Gick med DHL in till Sverige gär Postnord tog över.
Leveranstid:
Beställde 6 december.
Ankom postutlämning 9 december.
Just nu lite kampanj i den butiken också, vågar man sig på den kanske? 8-)
Inga överraskningar? Tänker att man aldrig är riktigt säker när det inte är från en officiell säljare.

Verkar vara en gammal säljare också, så ingen nystartad bara för att göra snabba cash.
av Xanthopteryx
#1535166
Ingen minns en fegis =)
Betala med Paypal och ha kreditkort kopplat till paypal så är du dubbelförsäkrad så att säga. Paypal kan ge ersättning om något fallerar och din bank kan ge ersättning om Paypal fallerar.

Tillägg:
Jag har inte gjort mer än att testa lite smått på pappas V70.
Batteribytet jag tänkt göra har jag klarat mig utan då det varit så milt så lite extra stödladdning inför de få kallmorgnarna har gjort att värmaren startar som den skall alla morgnar.
Nu kommer varmperioden så sparar nog in på batteribyte till i höst.

Sedan har vädret varit av den mindre roliga sorten många dagar så har inte haft lust att sitta i bilen och laborera runt med funktioner men återkommer när jag gjort så.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]