- mån 14 nov 2022, 12:16
#1519310
Det är ingen ko på isen heller för vår del, jag har volvokittet, en smidig jumpstarter!
Lockis skrev: ↑mån 14 nov 2022, 11:02Absolut, men jag har köpt bilen långt åt helvette hemifrån då är nöjd med deras service och flexibilitet och den har ej varit på någon service än så jag vet inte riktigt var jag tänkt servad den.Knotiz skrev:Ring din PST direkt istället då det är han/hon som kommer kunna hjälpa dig med felet.thor71 skrev:Jag har haft samma problem med min XC90 T8II. Om bilen stod utan att köras, och därmed inte laddas via laddboxen, i 1-2 dagar så gick den ibland inte att starta pga att 12v batteriet var dött. Ska vara löst nu efter en uppdatering hos Volvo och jag har inte haft problemet sedan dess.Då ska jag se om jag får tag på min säljare när han vaknat för dagen och se hur vi löser det!
Problemet enligt Volvo var att den komponent i bilen som laddar ner ny kartdata OTA hängde sig ibland och därmed drog effekt dygnet runt och tömde 12v batteriet.
Låter ju skönt om det är en så lätt lösning på problemet!
Du kan absolut ringa säljaren också, men min erfarenhet är att det går snabbare att direkt vända sig till den person som kommer kunna hjälpa dig att avhjälpa felet.
Det är ingen ko på isen heller för vår del, jag har volvokittet, en smidig jumpstarter!