Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1516792
Sitter och filar på beställning av ny bil, blir nog en V90.
Ny färg verkar vara 740 Vapour Grey metallic, någon som sett en riktig bild på den eller har nån åsikt?

Har en Thunder grey xc60 idag och gillar att den är lite åt det solida/matta känslan, även fast det är en metalliclack.

Man får ju ändå gratulera volvos designergäng att de lyckats hitta ännu en grå nyans… :)
av StefanC
#1517009
Japp riktigt snygg färg
Snyggare i verkligheten (kan tyvärr inte ta kort på den då får man kicken )
Fast smaken är som baken delad
Användarvisningsbild
av sewen
#1517033
Jag är lite orolig att det kommer se ut som en bil från VAG. Sååå trött på alla ID4or, audis och seats i grå platt färg. :bored:
Men det kanske är det du gillar? Verkar trenda nu.
Själv hade jag inte vågat beställa utan ett färgprov.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1517256
StefanC skrev: fre 28 okt 2022, 23:57 Japp riktigt snygg färg
Snyggare i verkligheten (kan tyvärr inte ta kort på den då får man kicken )
Fast smaken är som baken delad
Tack, får se hur jag gör.
Blev stopp i beställningarna ett tag, får vänta in ok att beställa och bestämma då :)
Användarvisningsbild
av Pellix
#1517257
sewen skrev: lör 29 okt 2022, 11:05 Jag är lite orolig att det kommer se ut som en bil från VAG. Sååå trött på alla ID4or, audis och seats i grå platt färg. :bored:
Men det kanske är det du gillar? Verkar trenda nu.
Själv hade jag inte vågat beställa utan ett färgprov.
Ja jag tycker fortfarande att det är synd att Volvo inte går hela vägen till en sån solid färg. Med tjänstebil man man ju dessutom chansa lite, man behöver ju bara dras med färgen i 2 år och så slipper man dessutom problemet att sälja den om färgen är kall…
Användarvisningsbild
av sewen
#1517261
Sant. Kör på du!
Var på Bila för ett tag sen. Där hade en av verkstadscheferna wrappat sin i matt silver. DET var riktigt snyggt.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1535489
sewen skrev: mån 31 okt 2022, 17:25 Sant. Kör på du!
Var på Bila för ett tag sen. Där hade en av verkstadscheferna wrappat sin i matt silver. DET var riktigt snyggt.
Blev beställning i helgen, leverans i september (kanske).
V90 T6 Core Edition i Vapour Grey.
20” och luftfjädringen man måste välja då.
Går från XC60 T6 Thunder Grey R-design med 22” …så från sportigt till lite stiligare kanske :)
F195BF75-28F2-45AC-B2A0-B4D0C5C99C1B.jpeg
F195BF75-28F2-45AC-B2A0-B4D0C5C99C1B.jpeg (97.96 KiB) Visad 2664 gånger
Användarvisningsbild
av sewen
#1535510
Härligt! Hoppas det inte tar allt för lång tid till lev.
Lite irriterad på mig själv dock. Precis som en dålig låt på radio som man hör gång efter gång har jag börjat vänja mig och nästan gilla den där gråa typen av färg! ;-)
Användarvisningsbild
av bem
#1535514
Du slipper nog tvätta bilen så ofta, smuts lär väl inte synas så lätt. Är fin (på bild), en V90, med Vapor Grey. Man kanske får se nån i verkligheten i trafiken vad det lider.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1535721
Jag har trivts väldigt bra med Thunder Grey.
Jag och chefen som kör en XC90 i samma färg har dock blivit retade av kollegorna för att de bara är grundmålade och det lär ju inte ändras med Vapour Grey ;)
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]